: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Horror of the Zombies (1974)

Category: By Tom Fury
Den här filmen är den tredje i serien om de förbannade jävla tempelriddarna som vaknar upp till liv igen. Alternativ titel till filmen är Zombie Flesh Eater, förvånansvärt likt Zombie Flesh Eaters. Anledningen till det kanske är för att regissören vet att hans film är skit och vill bli förväxlad med den något bättre filmen med det senare namnet.

Hursomhelst. Det var en dubbad version jag åkte på igen. Typiskt. Det låter skit. Men den hade nog varit helt värdelös ändå. Filmen innehåller världens sämsta sexscen. På riktigt. De är inte ens nakna. Och det verkar som om de inte ens försöker.

Storyn? Att du ens orkar bry dig om något sådant. Den går i alla fall i stil med något om några brudar i någons experiment som får slut på soppa i en båt och de går ombord på något spökskepp. På båten finns tempelriddarna i sina kistor, och börjar så smått komma till liv och döda hela gänget. Typ.

Filmen varken skrämmer eller underhåller. Och så har vi ju de irriterande jävla tjejskriken. Kan de sluta med det? Man får ont i öronen och blir bara irriterad.

Det här är bara mer av det dåliga från ettan och tvåan. Undvik den här tredje delen lika bra som du följde mitt råd och undvek de föregående två. Egentligen ska ni vara tacksamma att ni läser det här så ni vet vad ni inte ska se. Tänk så mycket lidande jag har besparat er. Det är lite som Jesusmetoden. Ni vet, tar på sig mänsklighetens lidande själv för att rädda alla undan evig förbannelse. (Nej, jag hävdar inte att jag är Jesus. Jesus hade mycket längre hår än vad jag har).

Återigen så är tempelriddarna så jävla slöa så att om man skulle fast-forwarda filmen så skulle det se ut som om de gick i slowmotion. Vem blir skrämd av sånt skit? Jag skulle gå ifrån dem snabbare än vad skådespelarna i filmen gör även utan några ben!

Sedan har vi världens mest utdragna scen där en blondin släpas på golvet av de levande döda och hon bara skriker "nooo ooo noo oo... nooo..." hela tiden med munnen halvt full av ku... ermmh...blod. Hon låter som en efterbliven apa. Det hade varit häftigt om scenen var kanske en aning stötande eller äcklig, men nu är det bara larvigt och man önskar att tempelriddarzombiesarna kunde få henne att shut the fuck up genom att slita av hennes huvud eller något istället.

Effekter snålas det jävligt mycket med. Det gamla skeppet de är på, när det brinner upp, ser man så uppenbart att det är en liten modell på några centimeter de bränner. KASST. Hade de inte pengar nog att göra något stort och bränna det? Eller åtminstone få det att se stort ut? Snål spansk skitregissör är vad det är.

Och just det; slutet sög.

Behöver jag ens nämna att du inte ens får se den här? Jag gråter blod...

1 comment so far.

  1. Johan 02 februari, 2007 18:22
    Du är en modern jesus, inte inne att vara jesus med långt hår, däremot skägg!där har du lösningen!

Something to say?