: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Projektavslut + utekväll

Category: , By Tom Fury
Igår blev det äntligen av. Projektavslutningen. Det var ju dags att fira att vi blev det bästa projektet under hela kursen. För det var vi. Det syntes på resultaten bland annat (mest poäng av alla grupper). Men det märktes även på stämningen i gruppen som var på topp så gott som hela tiden. Underbart trevligt.

Hursomhelst. Det blev att käka middag på Mozzarella i Linköping. De hade kanske stans godaste pizza. Och de hade samtidigt kanske stans dyraste pizza. Men det fick man stå ut med, det smakade ju trots allt ruskigt bra. Plus att atmosfären där inne var lite trevligare än ett reguljärt pizzahak. Det var ju en lite "finare" restaurang. Efterrätt blev det på det också.

Efter restaurangen funderade vi att gå på bio, men eftersom det bara går skit på bio nu så stack vi hem till Magnus istället och såg Snakes on a plane. Yes, det kommer en recension snart. Den var väl....okej. Framåt tolv började gänget lösas upp och jag funderade på att dra hem till min moster och slagga, skulle ju upp och plugga idag (söndag). Men så tråkig kan man ju inte vara och avsluta kvällen där, så det blev utgång istället med Stoffe och hans kusin. Efter att ha blivit nobbade på typ alla ställen (åldersgräns 22 och 23 år - hans kusin var 'bara' 19 år gammal) så hamnade vi till slut på Maxim. Världens dyraste garderobsavgift - 80:- ! Helt galet, och stället var dessutom skitlitet. Har varit där en gång tidigare, och det var strax innan jag började på universitetet. Det är ett litet ställe med ett väldigt litet dansgolv i ena rummet och en väldigt liten bar i andra rummet. Sen några spelmaskiner och bord också. Ni som var med mig den kvällen för ca 4 år sedan vet hur det såg ut då. Det var mycket fräschare nu, men fortfarande litet och folktomt.

Ett par öl blev det där i alla fall innan vi drog vidare till NH. Schysstare priser på alkoholen där, men ungefär lika mycket folk som det var på maxim - väldigt lite med andra ord. Fast kul hade jag i alla fall. Efter NH blev det ett besök på Burger King innan vi splittades för kvällen. Ett väldigt trevligt avslut blev det i alla fall för min del. Synd bara att man skulle upp så tidigt idag för att plugga.

Just nu känner jag mig helt förstörd (inte bakfull - bara trött). Funderar på att vila ett litet tag innan jag tar tag i resten av det jag ska göra. Ja, det lät som en förbannat bra idé! Imorgon är det intervju hos Microsoft som gäller. Håll tummarna för mig!

2 comments so far.

  1. Anonym 11 februari, 2007 17:31
    Haha, Maxim är ju det sista stället man vill gå till. Stället är ju faktiskt sämst... Dom trodde dessutom att det skulle hjälpa med att byta namn, från Basement till Maxim.. haha, xD
  2. Johan 11 februari, 2007 18:33
    Då kan man ju lika gärna gå till Picolo Mondo i haga! :)
    Kan du inte ändra så min comment står först? det blir lite fel i ordninge, eller införa en ny lag att folk inte skriver innan jag skriver? Lite fördelar ska man väl ha som VIP? :P:P

Something to say?