: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Night of the Seagulls (1975)

Category: By Tom Fury
Alternativa titlar:
La Noche de las gaviotas
Night of the Blood Cult
Night of the Death Cult

The Blind Dead 4

Ultimate crappy movie 4


Okej, den sista hittade jag på. Men den är ganska talande. Så har vi det här igen med historiskt korrekthet och bra skådespeleri. Det är väl två saker de har missat. Bra effekter var ganska frånvarande också.

Fjärde filmen i serien om de jävla irriterande tempelriddarna. Det är lite synd. Innan jag såg de här filmena tyckte jag tempelriddare var jävligt häftiga och hardcore. Liksom, crusaders of the christian faith, drar runt och slaktar människor i Guds namn etc. Men nu, när jag sett de här jävla mesarna agera tempelriddare, blir jag mer och mer tveksam. Respektlöst av Amando de Ossorio. Jag undrar lite vad som är fel på gubbens namn också. Han heter ju nästan Amanda. Som en tjej. Kanske därför han får utlopp för sina aggressioner genom filmskapande? Eller skräpskapande kanske man kan kalla det.

Hursomhelst. Han suger och filmen suger. Helt värdelöst är inte ens tillräckligt för att beskriva den här jävla kalkonen. Far åt helvete din skitregissör och se till att göra lite bättre filmer. Thore, min trogne blogkommenterare, förundrades över hur han kunde få mer pengar för att göra en till film efter att de första sög så mycket. Sanningen består av två delar. För det första: Spanjorerna älskade dem. Detta för att de är spanjorer och saknar smak vad gäller film. För det andra så gjorde han helt enkelt så som spanjorer alltid har gjort: Skrikit och slagits för mer pengar från unioner. Speciellt europeiska sådana.

Man kunde läsa på imdb.com i en recension (som gav filmen betyget 8/10):
"Blind Dead tetralogy(1971-1975)is among the best and most famous Spanish horror films of their time."
Okej, fair enough. Det kan jag köpa. För Spanien har typ inte producerat några andra skräckfilmer. Eller film överhuvudtaget. Spanien producerar bara matadorer och terroristorganisationer som döper sig själva efter attrialjer att ha på huvudet. Så visst, det är säkert det bästa och det mest kända Spanien har producerat. Det säger dock inte så mycket.

Han fortsätter:
"These movies are surprisingly well-made and creepy.
[...] and the Templars look terrifying"

Se på bilden. Och läs meningen ovanför. Får du det att gå ihop? Inte jag heller. Creepy my ass. Mer åt hållet efterbliven & goofy.

....eh? well-made och creepy? Terrifying? Var killen blind eller är han bara dum i huvudet? Inte ett enda rätt där. Jag tror han är både och. Såg han ens filmen? Han måste ha sett någonting annat. Jag är helt säker på det. Hjulet snurrar men hamstern är död, så att säga. Hissen går inte riktigt ända upp.

The Templars are terrifying, säger han. Ja, visst. Om man tycker efterblivna, gummi-aktiga benrangel till dockor är skrämmande, så visst. Jag kan garantera att den där snubben tycker Nalle Puh är läskig och att Shrek är hans definition av en tecknad rysare. Fucking moron.

Well, om det ska handla mindre om recensenter nu och mer om filmen, kanske. Det var väl så det var tänkt. Så okej, den här är lite bättre än de tidigare tre. Det säger dock inte mycket. Den är fortfarande kass (with a capital K).

Följ mitt råd. Se inte den här skiten. Det var inte värt att titta igenom hela filmserien. Jag ångrar lite att jag gjorde det. Fast ändå inte. Jag har dragit nyttig lärdom av det här. Nästa gång jag dömer ut någonting som värdelöst, ska jag tänka efter extra noga och jämföra det aktuella objektet med den här filmserien. Det finns nog inte mycket som kan slå den i sugighet. Ge mig lite Army of Darkness så jag får något bra att minnas istället. Jag vill helst glömma att den här filmserien någonsin skapades. Världen hade varit ett bättre ställe att leva på om man hade låtit bli att ge ut filmen. Jag kan garantera dig det.

1 comment so far.

  1. Johan 09 februari, 2007 22:36
    heter inte mössan så efter baskien? Eller var det en fransos med basker som grundande baskien?

Something to say?