: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

The Prophet @ BK Club Session

Category: , , , , By Tom Fury
Igår var det dags att se (höra) The Prophet live. Nu i efterhand så är jag ganska nöjd med kvällen. Kom dit runt 23-slaget någonting och fick höra Michael Splint spela. Inte riktigt min typ av musik, och tyckte att han var något väl ojämn i tempot under sin spelning. Men men, det verkade som om andra tyckte om det, så oh well. Mellan 00.30 fram till 01 då The Prophet skulle gå på så stod jag mest och pinades till den något väl kassa musiken tillsammans med en vodka blandad med röd tjur.

Och vilken skillnad det blev när profeten gick på sedan. Oh my god. Han gjorde en helt klockren öppning med hardstyle, för att övergå i lite lättare jump/hardcore, åter tillbaka till hardstyle för att sedan avsluta med en 40 minuter hardcore.

Röj, röj, röj!

Laser är alltid trevligt.

Jag är inte speciellt mycket för hardcore. Men Prophets set där hardstyle blandades med hardcore gjorde det omöjligt att inte älska det. 2 timmar långt mangel för min del, och jag gick därifrån med ett Scantraxx-klistermärke. Wow, vad häftigt...

Människor, strobb, och galet bra musik. Vad mer kan man begära?

Hursomhelst var det en jäkligt bra kväll. Folket där var för det mesta trevligt (majoriteten) men det fanns en del personer som borde haft lite mer vett i skallen. Som till exempel att dricka sin öl istället för att hälla den över mig. Tror jag samlade på mig ca 2 liter öl totalt. På mina kläder. Tack, dipshits.

Kvällen blev lite sen men lyckades ta mig upp hyfsat tidigt ändå. Inte så värst bakfull som jag brukar bli. Det är konstigt det där, har ändrat mina vanor totalt. Jag dricker fortfarande ungefär lika mycket som jag alltid gjort tidigare, men blir inte längre så bakfull. Mest seg. Som jag är nu. Så jag funderar på att lägga mig och vila ett tag.

Tack för spelningen Prophet, och tack Sweapsound för att ni anordnade detta. Ser fram mot framtida hardstyle-arrangemang ni anordnar.

Jag filmade lite med mobilen under kvällen också. Självklart är det ingen vidare kvalitet att prata om, men se klippet nedan för att få en lite smak av hur det var under kvällen. (Om det inte fungerar testa att gå in här).



1 comment so far.

  1. Johan 24 februari, 2007 18:49
    Vad gnäller du om? Gratis öl!! Bara att ta av sig tröjan o vrida ur och slicka i sig! Många fina bilder, men ingen Tom Fury på dem?

Something to say?