: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Postal 2 friat - sunt förnuft hits Sweden!

Category: By Tom Fury
Tack gode Gud för att Johan Berntsson (ansvarig utgivare av Postal 2 i Sverige) friades. Jag hade blivit förvånad om det hade blivit ett annat resultat. Justitiekanslern måste ha dragit på sig lite Jack Thompson-sjuka när han faktiskt ansåg att spelet vad en olaga våldsskildring och ett brott mot en av våra grundlagar - yttrandefrihetsgrundlagen.

What a piece of crap. Hur ska det kunna vara ett brott mot yttrandefrihetsgrundlagen? Borde det inte vara en del av yttrandefrihetsgrundlagen att få tillverka sådana spel? Vi behöver fler våldsamma spel. Och föräldrar i dagens samhälle behöver ta lite mer ansvar. Folk över huvud taget borde ta mer ansvar för sina handlingar, istället för att skylla allting på utomstående faktorer. Det är bekvämt att skylla ifrån sig, men det behandlar inte det grundläggande problemet. Jack Thompson är ett praktexemplar på en dumjävel som väljer att skylla all världens våldsproblem på tv-spelsindustrin med hjälp av tveksamma "vetenskapliga" forskningsresultat inom psykologin. Kids går inte ut och slåss för att de spelat lite Tekken eller snor bilar för att de spelat Grand Theft Auto. De går ut och gör detta för att de saknar utbildning och bra uppfostran. Att skylla saker på TV-spel är att leta syndabock, inte att identifiera och korrigera det egentliga problemet.

Hursomhelst, det gör gott i min liberala själ att åtalet ogillades. Det här kanske får JK att sluta agera som en kärring och tuffa upp sig lite. Sluta reta sig på sådana ovidkommande saker och låta yttrandefriheten florera. Kanske kan Jack Thompson dra lärdom av detta också? Tveksamt. Den gamla räven kommer fortsätta sitt korståg tills han dör. Det är jag övertygad om. Han är den där killen som kritiserar ett spel innan han ens har spelat det själv. Det gjorde han med Bully. Och jag är överygad om att han gjorde det med fler spel också. Skit samma att han hade missat hela poängen med Bully (du ger dig på mobbarna, ungefär som Guillous "ondskan"), han anklagade det ändå för att uppmuntra pennalistiskt beteende. Herrejävlar, den där mannen måste vara kastrerad. För några balls har han inte.

Jag blir mad fucking furious så fort jag hör Thompson tala. Se bara på det här. Istället för att handla mer om Postal 2 så har inlägget mest berört Thompsons (in)kompetens i sitt juristyrke och hans brist på sunt förnuft.

Han är en chicken shit.

Hursomhelst; Viva Postal 2 och det svenska rättsväsendet!

Edit: Se debatten mellan Jack Thompson och Adam Sessler.

2 comments so far.

  1. Johan 03 februari, 2007 14:47
    Där har du fel, när jag bodde på hemlig ort (du vet var) utan internet i 6 månader så satt jag o spelade NFS Underground konstant. Sen efter ett tag när jag skulle ute på bilen var jag bara 1 sek från att gena via trotoaren, jag höll på att göra det utan att tveka. Sen la jag ned bilspelt. SÅ visst påverkar det. tänk om du spelar konstant längre än vad jag gjorde, då tar du shortcuten via trotoaren när du har bråttom.
  2. Christopher 04 februari, 2007 12:04
    Postal 2 is the shit! typ coolaste spelet! hoppas bara att Uwe Boll inte gör filmen lika kass som hans tidigare filmer...

Something to say?