: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Brennan Heart @ Sweapsound 2007-10-05

Category: , , , By Tom Fury
I fredags var det då dags. Brennan Heart skulle komma och spela i Linköping, på Blue Heaven - allt arrangerat av Sweapsound och en del i deras Club Session-svit. Som förset var det nån House-snubbe (yuck...) vid namn Johan (säkert jätteduktig DJ! Synd bara att stilen var house...) samt Åke Ceder som då levererade trance. Vi kom dit i slutet av Ceders set, och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Annars brukar jag säga som Kasparov; trance is for pussies. Men denna gång funkade det bra!

Jag har varit laddad för den här kvällen länge, och inget skulle få förstöra den (kan avslöja att inget förstörde den heller). Tyvärr var man väl (som väntat) inte helt hundra procent på lördagen därefter, men what the fuck - en dag får man offra på att göra ingenting för att få en kväll som denna. Östergötland (läs: Norrköping och Linköping) är verkligen the Hårdstilsmecka i Sverige. Så mycket hardstyle i den här regionen som det varit den senaste tiden är helt galet. Och mer blir det också! Zatox och Showtek för att bara nämna lite. Jag är hur glad som helst för att jag får chansen att gå och se alla dessa DJs live utan att behöva åka femhundra mil. Och det ska Club Aqua och Sweapsound ha stort tack för, och veta att jag är jäkligt tacksam!

Laddar upp inför kvällen - här var det bara eftermiddag fortfarande.

Först träffade jag upp Arvan a.k.a Juniorcore i Linköping, mellanlandade hos min moster (hade lägenheten för oss själva - de var ute på landet) och gjorde oss i ordning lite smått och kikade på DefQon1 2007 DVDn. Riktigt bra faktiskt! Fick en att längta dit. Extra bra att kameramännen har en tendens att zooma in alla tjejers bröst. Anyway, efter att Claudio (a.k.a Designcore) anlänt till stan så mötte vi upp honom och käkade kebab på Hakepi eller vad-stället-nu-än-heter. Vidare hem till Fredrik, en av Designcores vänner och förfestade där. Ett blandat gäng med en massa trevliga människor! Vill passa på att tacka för att vi fick komma, det var grymt trevligt och hoppas jag kan bjuda igen på något sätt nån gång.

Stoffe lyckades ta ett lagom suddigt kort på mig - nåja, kul hade vi i alla fall!

När vi laddat oss fulla så bar det av mot Blue Heaven. som sagt så kom vi dit i slutet av Åkes set, så väntan på Brennan var inte så lång.

Från vänster: Åke Ceder, en arm, Brennan Heart samt herr Sweapsound (Daniel Klaff).

Från vänster: Designcore (Claudio), Juniorcore (Arvan) och Tomcore/Oldcore (jag)

Setet som Brennan Hjärta levererade var riktigt bra! Njutning rakt igenom, och jag var bara iväg från dansgolvet i ett par sekunder som mest (för att skaffa något att dricka). Annars blev det att mörsa fullt ut, så långt fram man kunde komma (i slutet hamnade jag längst fram i alla fall). Jag höll inte stenkoll på setlisten som spelades (nån nykter jävel får väl publicera det så småningom, och kommer slänga upp det här då), men alla gick crazy till One Blade, FTS (Hard Mix), samt Nothing Else Matters (och säkert ett gäng till). För övrigt var det väl valda mixar på väl valda spår. Inget att klaga på där.

Ljussättningen var helt okej, även ljudet också. Inte i klass med Club Aquas event, men tydligen ska det ha varit knepigt att få till det bra i den lokalen. Det gör dock inte så mycket när setet var så pass bra som det var. Dessutom var det grymt kul att träffa de människor man bara haft ett namn på tidigare och inga ansikten (folk från TranceClubber och Global Hardstyle främst).

Grymt röj på dansgolvet! Och svettig som en apa blev man också.

Allt som allt så var det en toppenfest, och crewet på Sweapsound, Brennan Heart, samt alla andra människor som var där för att de älskar Hårdstil och gjorde kvällen underbar - ni ska alla ha ett stort tack! Och extra tack till mitt crew; Claudio Designcore och Arvid Juniorcore.

Nåväl. Ord kan inte riktigt ge rättvisa åt eventet. Därför visas det bättre med ett klipp från DinTub punkt kom (se nedan). Jag har originalvideon som jag meckade ihop här hemma, så vill någon ha den högupplösta filmen så får ni skrika till (gör en comment till detta inlägg med kontaktinformation så blir det lättast). Tyvärr var inte min klassiska Rejfcam uppe så mycket denna kväll eftersom jag ville mörsa loss mer än filma och ta kort - men en del bilder blev det. Nästa gång får nån mer assistera mig i dokumenterandet. Tack Bison för bilderna från TC jag använt i detta inlägg. Hoppas det inte misstyckes.




Nästa stop: Zatox (& Tiesto) på Otten 1 oktober. Därefter Showtek 2 November! Helt galet!

3 comments so far.

  1. Arvan 08 oktober, 2007 09:09
    det va rejfcore in the shizzlecore! Soft förfestcore å lite extra core bara för att vi va core etccore.

    Puss utcore
  2. Johan 08 oktober, 2007 17:41
    kebab i linkeboda? Skärp dig, där har de ju bara gyros som de kallar för kebab. Eller har du tagit över ett hak? Jag hoppas inte du drack mineralvatten för jag bröt min vita månad i lördags.
  3. Anonym 08 oktober, 2007 20:15
    Toppenkväll, Showtek följt av Qlimax nästa!

    Toppenrulle du slängt ihop, skitkul att ha som minne :)

Something to say?