: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Märkligt fenomen

Category: By Tom Fury
Jag har upptäckt en ganska lustig sak. När jag haft min skrivbordslampa påslagen ett tag och sedan stänger av den samtidigt som min dator är påslagen, så dyker en liten pratbubbla upp i aktivitetsfältet som säger att "En kabel till lokal anslutning 3 är inte ansluten" eller något liknande. Om jag sätter på lampan igen så får jag samma meddelande återigen (båda gångerna försvinner det ganska omgående också). Ibland så kommer det tillbaka ännu en gång när jag slår på lampan igen, men sedan händer inget mer när jag sätter på eller stänger av lampan.

Antagligen något elektromagnetiskt fenomen med interferens och allt sådant roligt. Om någon kan ge mig en förklaring på varför det händer, så vore det ju ganska kul. Enda rimliga och rationella förklaringen jag ser nu är att både min dator och min lampa är besatta av onda andra. Nätverksandar.

3 comments so far.

  1. Johan 25 oktober, 2007 17:30
    Eller du som kom hem på fyllan och försökte surfa med hjälp av lampan eftersom du råkat sparkat till modemet ute i hallen (om vi antar att det sitter där) när du staplade in.
  2. Anonym 25 oktober, 2007 17:39
    Du är ingenjören av oss, jag kan säga om lampan (och ikonen) är snygg eller ej.
  3. Tom Fury 25 oktober, 2007 19:04
    Thore: Jag har inget modem, bara ett jack i väggen för nätverkskabeln :/. Det är fortfarande grymt mystiskt!

    Claudio: Sant iofs. Men då måste jag ju tänka :'(

Something to say?