: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

The Crow IV: Wicked Prayer (2005)

Category: By Tom Fury
Suck. När ska de ta slut? Jag hoppas att det här är den sista delen i The Crow-serien. Här har de använt lite av bibliska referenser till apokalypsens fyra ryttare; Pestilence, War, Famine och Death. Wow. Jag börjar ifrågasätta varför jag ens såg den här från första början, men kom på att det var för att jag är ett stort fan av Ultimate Fighting Championship och såg att ingen mindre än Tito Ortiz (http://www.titoortiz.com) spelade en av huvudrollerna i filmen. Han spelar badguy; Famine. Tito är en kickass fighter. Synd att han inte är lika bra skådis. Dessutom känns det oerhört konstigt att se han få spö av den här ranige rackarn till återuppstånden människa. Jag menar, Tito käkar såna som honom till frukost annars. Tara Reid är också med och spelar en het bitch.

I huvudrollen har vi Edward Furlong som spelar Jimmy Cuervo, han som blir återuppväckt av kråkskrället. Det finns fler kända ansikten i filmen. Danny Trejo (Razor Charlie i From Dusk Till Dawn trilogin) spelar en lirare i filmen också; nämligen brudens far. Dennis Hopper spelar pimp. Tyvärr är han inte med så mycket.

Som vanligt handlar denna Crow-film om hämnd. Precis som alla tidigare filmer i serien. Skillnaden med den här är att den inte var bra, trots att det den körde med hämnd-temat (det brukar alltid gå hem hos mig). Den är gjord 2005, men känns som en produkt från 80-talet. Det är inget positivt.

As usual, det är samma recept igen. För fjärde gången. Så jag behöver inte förklara storyn på något sätt, eller hur? För den vet ni, om ni har sett tidigare filmer. Jag hoppas det var den sista, det känns verkligen att det är dags att låta det här gå eller utveckla det till något nytt.

Titta på mig, jag hänger i rep!

I slutet får vi se en giftermålsceremoni mellan the bad guy och the bad girl. "Prästen" (som är en hallick egentligen) ska vara jättehäftig genom att köra en omvänd variant på det präster brukar säga vid bröllop. Men istället slänger in trehundra kilo amerikansk slang. Det är inte core. Det är töntigt.

Det finns inte så mycket mer att säga. Keep away, den här filmen var inget att ha. Skräp, tyvärr!

0 comments so far.

Something to say?