: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

The Human Project File 1: The Search (2008-01-16)

Category: , , , By Tom Fury
Så var det äntligen dags för kvällen med core som vi alla väntat på så länge. Biljetten från ticnet har legat framför mig på skrivbordet i flera veckor, och jag har bara önskat att tiden ska gå så jag kan få åka på det här eventet. Och vilket event det var!

RejfBuss på väg upp mot förfestCore!

Rickard a.k.a Drivercore hade fixat minibuss så vi tryckte ihop oss 9 personer (minus 1 plus 1) till slut (se tidigare inlägg i bloggen). Runt 16-snåret drog RejfBussen upp från Norrpan mot Stockholm. Vi stannade till på MAX för att fylla på matförrådet något (inga salta pinnar denna gång, det var normalsaltade pommes frites för omväxlings skull). Kalle den åsnan käkade sallad istället. Ölen hade åkt fram redan när vi satte oss i minibussen, och ett par av oss var redan lite uppeldade när vi anlände till Stockholm.

Ingen kan stoppa oss...
...för vi är ÅSNERULLARNA! Synd bara att den fjärde saknades (Claudio).

Tack vare GPS-core hittade vi till slut till rätt område. Men att hitta till wester's lägenhet var lite svårare. Efter lite samtal då vi fick rätt adress kunde vi ändå hitta till slut. Junior gjorde en vurpacore i skogen och offrade en öl till marken dessutom.

Thilo & Evanti. Gadden Thilo har på armen är core på riktigt.

"Vänta jag ska bara torka bort det där vita pulvret under näsan innan du tar kortet"

Anyways, vi var inte först på plats på förfesten men bland de första i alla fall. Wester har en riktigt schysst lya som passade utmärkt att förfesta i. Fredrik (Apulse) dök upp och lirade lite plattor, varefter andra började göra likadant sedan när han klev av. Det var både
wester och Maria som stod för förfesten, så ni ska båda ha stort tack för att jag & mitt crew fick komma! Det var skitkul, speciellt att så många nya och gamla bekanta dök upp (ingen nämnd ingen glömd, alla har ni en plats i mitt hjärta)! Stort grattis Maria i efterskott också :-).

"Hmmmz 5 % kanske för starkt för en Åsna som mig."

Runt 23-snåret begav vi oss in mot stan och Göta Källare. När vi väl kom in hade Thilo & Evanti redan gått på, och lirade nån typ av tech-trance-hardstyle-jag-vet-inte-vad-blandning. Hårt och tungt var det i alla fall, och bra! Mot slutet slängde de på ett par crowdpleasers (nu-style) som fick fart på publiken ordentligt. Inte mig emot, blandningen av stilar var bra tyckte jag.

Vid klockan 01 var det dags för Endymion att dra igång sitt set. Och god DAMN vad bra det var! Här är set-listan:
01. DJ D Feat. Endymion - Mortal War
02. Tha Playah - Mastah Of Shock
03. Endymion & Nosferatu - All The Way Up
04. Meagashira - End Of Line (Endymion Rmx)
05. Meccano Twins - Tendrils Of Agony
06. D-Passion - Put Things Right (Endymion Remix)
07. The Viper Vs Endymion - How Long
08. Nosferatu - Outshine Any Competition
09. Art Of Fighters & Endymion - Let's Get It On
10. DJ Promo - I Come Correct
11. Endymion - Pussy Motherfuckerz
12. G-Town Madness Vs The Viper - Come As One
13. Endymion - Payback
14. Weapon X - Get The Fuck Out My Way
15. Art Of Fighters - Do Or Die
16. Ophidian - Butterfly V.i.p.
17. Nosferatu & Ophidian - Psychiatric Ass
18. DJ D - Gloria
19. Unknown - Suffocate
20. Ophidian - Angel
21. Art Of Fighters & DJ Mad Dog - Party Starter
22. Masters Of Ceremony - Bottoms Up
23. Evil Activities - Hidden Place
24. Endymion - Causin Confusion
25. Ophidian & Ruffneck - So Many Sacrifices
26. The Stunned Guys - Hymn (Amnesys Rmx)
27. Weapon X - Coke Sniffer
28. Nosferatu - Knock Out
29. Hard Creation - I Will Have That Power (Stunned Guys Rmx)
30. Art Of Fighters - Artwork (Tha Playah Rmx)
31. Tha Playah - Fuck The Titties (Tommyknocker & The Viper Rmx)
32. Evil Activities & The Viper - Raw To The Floor
33. Nosferatu & Endymion Vs The Viper - Project Hardcore (Anthem Mix)
34. Endymion & Nosferatu - Drunk With A Gun
Som synes är den helt SJUK! Det var galet drag på golvet, och även fast det inte var så bra uppslutning så var det hur kul som helst, och folk gick verkligen CORE. Jättekul att träffa så många av vännerna också. Albin beslutade sig till slut för att dyka upp också efter mycket om och men, så det var en kul surprise att se att han kom.

United as core!

Endymion själva verkade ha kul och trivas riktigt bra också under deras spelning, se deras rapport här. Såklart spelade jag in typ trehundramiljoner minuter med film också med the RejfCam (tm) - denna gång med lite assistans från mitt crew också. Här är resultatet:



(Som vanligt: vill ni ha de högupplösta originalen (640x480 och bra framerate) så skrik till).

Det finns inte ord som kan beskriva den här kvällen. Det var så jäkla bra. Stort tack till Rickard drivercore också som körde dit samt hem oss alla den dagen. Tyvärr lyckades vi även dra på oss parkeringsböter. Wattafack? Hur kan man ge RejfBussen parkeringsböter? Den borde få kudoz-pengar istället för att den är så core!

Junior pallade inte riktigt trycket, den åsnerullaren!

Sofia var där och körde stenhårt som man ska. Och gjorde roliga miner. (Som man ska).

Det enda jag inte var helt nöjd med var ljussättningen. Det kändes som om det kunde ha varit bättre genomfört, men nu när jag tittar tillbaka på mina filmer så undrar jag om jag verkligen tyckte så. Jag börjar bli lite tveksam. En sak att konstatera är att man inte kan använda strobben för lite! Den borde de utnyttjat mera.

How YOU doin'...? Min nya pose, verkar det som? Jag måste sluta med det där.

Riktigt grymt var dekoren vid DJ-båset. Alla plattskärmar som visade klipp från gamla skräckisar samt de gamla TV-apparaterna var svinbra genomfört. Mycket creds för VJ-grejerna.

Maria ville titta på TV, men antennen hade gått sönder. Fast inte blev det några sura miner för det :D.

Tack alla mina vänner som gjorde kvällen helt fantastisk. Ni är de bästa! Utan er så vore festerna inte ens hälften så roliga. Alltid lika kul att festa med er - jag hoppas vi ses nästa gång!

Sandra went core också, det var drag på henne tills det blev några Smirnoff Ice för många ^^.

Fler bilder ligger uppe på ansiktsbok punkt kom samt tranceclubber. Här är länkar till gallerierna på ansiktsboken:
Om jag fick bestämma så skulle varje dag vara ett rave fylld med massa hård musik. Men så är ju tyvärr inte fallet. Så därför får jag göra mitt bästa för att förbereda inför opponering på fredag och framläggning den 1 februari, därefter blir det att ställa siktiet på Noisecontrollers på Sweapsound Club Session (Linköping) den 8 februari.

Tack Reign PR samt alla mina vänner för en så satans rolig och underbar kväll!

2x Åsnerullare + en Hector. Kan man säga annat än....core? Nae. Det var core.

Mr. Justicecore lät bli att vara toffel för en kväll och hängde med. På golvet gick han core som aldrig förr.

Endymioooooon!

Girls gone wil... öhh.. core! Så ska det se ut!

Give me core till I die!

2 comments so far.

  1. Johan 21 januari, 2008 17:50
    Sweden Rock närmar sig, kvar på perrongen står du!
  2. Anonym 28 januari, 2008 22:15
    Hon i dreas och gula linnet var lätt sötast på stället!

Something to say?