: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Lite updatecores

Category: By Tom Fury
Ja, min blog verkar ju handla en jäkla massa om fester och filmer och inte så mycket annat om vad jag egentligen sysslar med om dagarna, som en del har påpekat. Så för er som undrat, här kommer det:

Jag (vi) har nästan blivit klar(a) med uppsatsen. Det är en hel del praktiska grejer kvar att fixa på implementationen, men det verkar inte som att det kommer att gå att ro i land. Så vi skippar det mer eller mindre och siktar på att göra ett proof of concept istället i ett Whitepaper. Den 1 februari klockan 13.15 kommer framläggningen att vara på campus Valla, Linköpings universitet. Lokal är ej ännu satt. Ni är hjärtligt välkomna om ni vill.

Innan dess ska jag och Mange hinna opponera på Börjes rapport. Preliminärt är det den 25 januari (samma dag min kära mor fyller 53).

Anyways, förutom skolan, musiken, festerna och vännerna så finns det inte tid för så mycket annat - det har varit en hektisk sista tid. Men i slutet på veckan får jag lite avkoppling, då jag ska iväg med familjen till London i 4 dagar. Vi åker iväg tidigt (omänskligt tidigt) fredag morgon och kommer hem måndag eftermiddag. Måste kika upp lite nu innan vad som är värt att se där borta. Faktiskt mitt första besök i London, så det ska bli intressant.

Jag har uppgraderat RejfCam (tm) med nytt minneskort - 4 GB istället för 2 GB. Men tvåan får ändå hänga med i reserv, så nu är det totalt 6 GB att lagra hårdstilsfilm + bilder på. Inte illa! Dessutom köpte jag en ny extern disk på 1 TB - så nu har jag totalt 2,25 TB (och det mesta är redan fyllt :-/. Nej, det är inte bara porr!)

En annan läskig sak kom jag på idag; jag slutar skolan den här månaden - för gott! Och jag börjar jobba om bara 20 dagar (!). En aning mer betalt än vad jag idag får av CSN, så det kommer nog bli en trevlig omställning tror jag. Dessutom kul att få göra lite saker på riktigt. Tror också det kommer bli intressanta arbetsuppgifter (börjar på Ericssons LTE-avdelning (dvs "4G-nätet") för er som inte följt med). Dags att börja samla vuxenpoäng på riktigt med andra ord...! På tal om vuxenpoäng förresten, det är dags att hitta en lya i centrala Linköping eller Norrköping. Någon som har något tips? Hör av er! :D

Anyways, att blogga är ett riktigt waste of time ibland har jag kommit på. Som nu, då jag bara skriver en massa strunt för att jag är för trött för att ta tag i något arbete som jag egentligen borde. Så istället ska jag slänga mig på sängen och läsa lite.

Ciao!

0 comments so far.

Something to say?