: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Nyårsafton 2007-2008

Category: , By Tom Fury
Vilken dunderfest det blev till slut. Efter beslutsångest över vad man ska göra så blev det till slut att börja kvällen hemma hos Carlos med lite öl och Decibel Outdoor Festival 2007 DVDn. Den var core. Det kändes som ett tag som att vi var de enda som inte skulle spendera nyårsafton tofflandes. I princip alla andra skulle antingen jobba eller vara med sina respektive, eller gå på parmiddag, eller inte göra jack shit. Kul! Jag och Carlos noterade att vi hade klätt oss ungefär likadant för kvällen. Likadana jeans, nästan likadana tröjor, likadant bälte, liknande skor, jackorna såg nästan identiska ut - ja, det var inte mycket som skilde oss. Och det är hans fel, inte mitt. Hör du det, Carlos din åsno-tek? :-D.

Carlos är en åsna i sin campingstol hemma hos sig.

Hårdstils-DVD is teh shit.

Hursomhelst, när det var öldrickande hos Carlos var klockan bara barnet. Runt 18-snåret nånting drog vi till Stoffe + sällskap och fortsatte kvällen med att chilla, snacka skit, dricka öl och lyssna på massa bra EDM. När klockan väl började dra sig och alla som skulle titta förbi väl bangade (varför då, tofflar?) så var det dags att fundera på vad man egentligen skulle göra av kvällen. Det blev majoritetsbeslut för Palace. Jag var inte så jättesugen på att dra ner dit egentligen, men det var väl bättre än ingenting. Ångrar dock inte nu i efterhand att jag följde med dit. Så kul jag hade! Väl inne träffade vi massvis med folk - både människor jag inte sett på evigheter och en del av de 'gamla vanliga'. Fastnade vid ett gäng bord där Olga, Hemberg, Annice och Jose m.fl. hade bänkat sig.

Carlos, Jose och Hemberg hade det nog ganska kul. Jo, det hade de.

Vi var där ganska tidigt så det var inte så smockat när vi väl kom - men efter tolvslaget så började det droppa in duktigt med folk. Hämta jackan i slutet var som vanligt ett riktigt trängseläventyr där det mest kändes som en flashback till Auschwitz.

Snyggaste partyhatten i Sverige på snyggaste killen i Sverige!

Olga var full och kameran också - jag orkade inte vända på bilden. Vänd på ditt huvud istället.

Anyways, efteråt bar det av till nån halvsunkig pizzeria ovanför kungsgatan för att köpa mat till de hungriga själarna (jag var inte en av dem), varefter vi gick hem till Annice för efterfest. Stoffe + flickvän hade övergett oss tidigare innan Palace stängde. Jag förstår honom eftersom han skulle upp och jobba klockan 10 på nyårsdagen.

Annice och Hemberg med findrickat.

Efterfesten blev riktigt trevlig men drog ut på tiden ganska rejält; tror inte att jag var hemma förrän runt halv nio på morgonen. Då var det bara att slockna i sängen då baksmällan redan hade börjat sätta in - huvudvärk och smått illamående. Det förstår jag att det blev med tanke på hur mycket alkohol som hittade sig in i mitt system.

Elvis is alive! Och klonad!

Både Rickard och jag gick core på hela Palace. Respekt!

Rickard var inte ett dugg onykter. "Jag kör ikväll", sa han.

Tack alla ni som gjorde nyåret riktigt kul! Saknade vissa personer som hade varit kul att ha med, men vad fasen - det blev ändå en nyårsafton som var core!

Jose och Carlos tävlade om vem som skulle däcka först. Båda vann.
Rickards tröja var core. Och alla log.

Olga & King Core Tommie.

Gruppfoto!

Wtf gör Annice där bak? :D

Olga envisades med att förfölja mig hela kvällen...aaaaaah!

Partycore!

Partycore #2!

Olga! Sluta peta mig i ögat.

På väg till efterfestcore

Jose fick en kebab med skrattsås.

På efterfestcore hos Annice. Med en av hennes kattcores.

Sa nån efterfest? Vi hörde inget om det.

How YOU doin! Min nya strike-a-pose-grejja. Den är core.

Carlos imitation av en åsna. Den är inte lika core.

Jose kör en superpose. Core!

Joses skrattsås hade inte tagit slut även när morgontimmarna kom.

Annice blev karatedrunkcore! Jag undrar hur den baksmällan kändes... ^^

Lillis & Hemberg diskuterar kebab.

Tomtecore säger Gott Nytt År! (Ja, den talade faktiskt).

Mer bilder från kvällen hittar ni på ansiktsbok:
I ett kommande inlägg kommer jag nog ladda upp lite filmer också. Om jag orkar. Anyways, jag har en känsla av att 2008 kommer att bli core!
2008, here I come!

1 comment so far.

  1. Anonym 04 januari, 2008 10:33
    Haha! Ja det var roligt som fan. =)

Something to say?