: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Trettondagstrance @ Göta Källare, 2008-01-04

Category: , , , , By Tom Fury
Wow, vilken kväll! Från att inte ha tänkt att gå alls till att bli hur peppad som helst, när jag fick reda på att det inte alls bara var trance - även hårdstil och hardcore skulle ju spelas! Tinnitus DJ Team stod för hardstylen medan Apulse stod för hardcoren. Tyvärr var de "förpassade" till det lilla golvet på övervåningen på Göta Källare - något som visade sig vara mindre bra. Oavsett så spelade de väldigt bra tyckte jag med tanke på låtval och allt sånt.

Carlos inledde förfesten med att visa sitt rätta jag - försöka ligga med allt, vare sig det är levande eller ej. Den här gången var en skyltdocka offret. Viiiilken pajas!

För att ta det negativa så det är avklarat direkt: Det lilla dansgolvet hade nästan ingenting påkostat. Ljuset var det väldigt sparsamt med, lokalen var väldigt liten, luftkonditioneringen var väldigt dålig, tekniska problem med främre högtalare och hoppande skivor i spelarna... låter som om det vore katastrof men tack vare den otroligt bra musiken och alla underbara människor blev det ändå en toppenkväll!

Claudio Designcore är glad & Carlos ser lagom road ut...

Kärlek! ^^

Jag och Carlos begav oss på eftermiddagen upp mot Stockholm i hans bil, fullpumpandes hardstyle och hardcore hela vägen upp. Med hjälp av hans superba GPS och efter att ha varit nära en soppatorks samt ätit salta pinnar på MAX (d.v.s. översaltade pommes frites) så kom vi äntligen fram till Designcore själv; Claudio. Efter att ha kommit igång lite smått så droppade även Joar och Jim förbi, samt Katalina - en av Claudios vänner.

Katalina var glad som få :)

Förfesten var riktigt trevlig. Vi kikade på Decibel 2007 och Hellraiser vs. Megarave 2007, drack en del och hade det core helt enkelt. Det pågick en ständig diskussion om vem av mig och Carlos som skulle köra hem. Vi beslutade att Claudio skulle göra det, men han gick inte riktigt med på det. Jag förstår inte varför?

Joar Drunkcore & Jim Asiancore hittade också till förfesten!♦

Anyways, tunnelbana in mot stan runt 23-snåret och anlände vid Göta Källare någon gång efter halv tolv. Det var bara att kika runt lite först för att sedan röra sig upp mot lilla, hårda golvet.

Nova & Armin (Tinnitus DJ Team) inledde kvällen med 2 timmars oldschool hardstyle. Riktigt bra set tyckte jag, synd bara som sagt att det inte var så mycket lagt på ljus - det hade höjt stämningen till max. Oavsett vad så hade jag det skitkul på dansgolvet, och jag tror att de flesta andra hade det minst lika roligt. Vid 2-tiden gick Fredrik (Apulse) på och började lira sina hardcore-spår. Det var fortfarande fart på folket på dansgolvet och de flesta körde på stenhårt vilket var riktigt kul att se.

Tinnitus DJ Team lirar hårdstil så som den ska liras.

Det bästa med kvällen är ju alla människor som gör varje fest till ett underbart tillfälle. Träffade på flera glada återsteenden, och även om man saknade en del så var det ändå kul. Extra roligt var det att Sofia kom fram och hälsade. Första gången jag träffar henne ute 'på riktigt', även om vi varit på samma fester ett par gånger. Hade gärna velat prata mer med henne, men musiken tog lite av överhanden för mig. Hoppas jag inte uppfattades som för dryg - bara lite ;-).

Tommie: -" Heeeey, var med på kort då!"
Sofia: -"Riiiight.... får jag gå sen?"

Det var lite tråkigt att kvällen tog slut tidigare än väntat. Runt tjugo i tre någonting slutade Apulse att spela, och då var det inte mycket mer med det sen - vi drog strax efter för att käka lite och åka tillbaka till Claudio.

Fredrik (Apulse) vet hur man ska skjuta publiken.

Väl hemma hos honom blev det chill ett tag för att sedan röra oss tillbaka mot Norrköping. Jag vann till slut fighten om vem som ska köra och slapp (lika bra det, om jag hade kört hade vi nog aldrig kommit fram utan slutat upp i mitträcket eller diket. Eller kanske både och?) Klockan hade då blivit närmare 7 på morgonen, så jag var väl hemma nån gång kring 8.30-9.00 någonting. Trött, sliten och slutkörd men absolut värt det! Det var en skitrolig kväll, och ni ska ha stort tack alla vänner som gjorde den till ett riktigt minnesvärt tillfälle!

The crew!

Nova bredvid en annan stjärna - mig! ^^

Nästa gång vill jag se de hårda stilarna på stora golvet, Monday Bar! (Reign kommer se till att det blir så - den 16:e januari. Vi ses då!).

Carlos gjorde närmanden på T-banan och försökte muta mig med cola om jag körde hem.

På väg mot Claudio's crib, gåendes på isbana som har en gång i tiden var en väg.

Fler bilder från eventet hittar du som vanligt på ansiktsboken här:
Här är ett par filmer jag satt ihop; Förfest, Tinnitus DJ Team, Apulse, Extras... enjoy! Vill du ha originalen så skrik till :).

4 comments so far.

  1. Anonym 07 januari, 2008 02:36
    Förfesten beskrevs väldigt bra där.. fan önska man gjorde er sällskap, skulle gärna velat se hellraiser 2007 där och träffa lite nytt trevligt folk.

    I övrigt gillar jag din blogg, läst dom senaste nu, shyssta bilder och bra upplagd, kommer titta in hit fler gånger :).

    Tat lugnt mannen!
  2. Tom Fury 07 januari, 2008 09:53
    Det hade ju varit askul om du joinat! :D. Det får bli nästa gång helt enkelt :).

    Kul att du gillar bloggen, alltid kul att höra kommentarer ^^. Tack för fredagen, du förgyllde kvällen med core :D.

    Fred ut!
  3. Anonym 07 januari, 2008 21:40
    Vem kör?
  4. Tom Fury 08 januari, 2008 08:07
    Claudio kör!

Something to say?