: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Alpha² @ Club Aqua (Otten)

Category: , , , By Tom Fury
Nu var det ett bra jäkla tag sedan jag uppdaterade bloggen över huvud taget, så nu när det är dags så är det lika bra att göra det rejält.

Mycket har hänt sedan senast. Dels så har jag varit på bio och sett 300 (kommer recension på den senare), sett Alpha Twins och Ultraform spela på Otten, firat påsk, pluggat som en idiot, och nästan gjort klart spelprojektet. Dessutom har jag hunnit med att chilla lite i solen - det har ju typ varit sommar idag. Helt underbart!

Hursomhelst. Alpha Twins på Otten var det ja. Sjuuukt rolig kväll! Det började inte så bra, i och med att jag inte fick tag på någon som kunde guida mig rätt till förfesten jag egentligen skulle på. Men det löste sig ändå till slut, och jag kom väl dit runt 23-tiden om jag inte minns helt galet. Antagligen något senare.

Jace hörde jag inte så mycekt av - men det gjorde inget, det var inte riktigt min typ av musik - däremot njöt jag otroligt mycket när Ultraform gick på. Eller vad sägs om den här playlisten:

  • 01 Spirallianz - Patchfinder (Original Mix)
  • 02 Reiv 0303 - 32 (Club Mix)
  • 03 Lee & Bohème - Pressure (Original Mix) (Ultraform Edit)
  • 04 Planet Punk - X-T-Cee (Original Mix)
  • 05 DJ Stardust - Stompin Jack Flash (Giada Remix)
  • 06 Ultraform - Do You Know (Where You Are)
  • 07 B-Tronixx - Feel Y Mind (Mass In Orbit Remix) (Ultraform Edit)
  • 08 Baced! - Mistress Of Darkness (Original Mix) <----- så jävla feet!
  • 09 The Misted Muppet - Prince Of Darkness (Original Mix)
  • 10 Das Effekt - Creator (Gary D. & Dr.Z Harddisc Mix)
  • 11 Lorenzo De Preti - Light On, Light Off (Original Mix)
  • 12 Polartraxx - Inspiration (Original Mix)
  • 13 Tronik - Sensational (Altronik Mix)
  • 14 Busy & Dragan Feat. Fyrah - Unleash (Original Mix) (Ultraform Edit)
  • 15 Dyewitness - Brrr (Original Mix)
  • Break
  • 16 Ultraform - Music Is Movin (Original Mix)

Otroligt bra set. Och han hade grymt bra kontakt med "publiken" också - det uppskattades och kändes samtidigt mer peppande. Några pengar gick åt till drinkar och sprit (kanske lite för mycket...) men det fick det vara värt. För sedan gick ju huvudattraktionen på, Alpha Twins. Och de blev jag inte missnöjd med heller för den delen. Ultraform hade ju satt ribban riktigt högt med tung, hård musik - och Alpha Twins fortsatte på det spåret. Lite mindre kontrast mellan dem, vilket gjorde att det inte kändes så mycket "huvudattraktion" över Alpha Twins - nevertheless så spelades det jäkligt bra låtar. Vad sägs om:
  • 01. Automatic DJz - Mad Lay #4 (Edit 2)
  • 02. The Hose - My Little Stalker (Technoboy Opera Mix)
  • 03. Blademasterz - One Blade
  • 04. Builder - Hardbeat Market (Hardstyle Masterz Mix)
  • 05. Brennan Heart vs Unknown Analoq - Midimash
  • 06. The Pitcher - Control
  • 07. Alpha Twins - The Darkside (Original Mix)
  • 08. Brennan Heart - We Are Possessed (Headhunterz Rmx)
  • 09. Blademasterz - Audio Care
  • 10. Tuneboy - Wackyjacky
  • 11. Tuneboy - Just A Detail (TBY Still Loves The Reversedbass Mix)
  • 12. Zatox & Activator - Dont Let It Go (Baco Mix)
  • 13. Alpha² vs. Brennan Heart – Innocence
  • 14. Technoboy - Into Dub
  • 15. Da Revolutionists - Postal (Zatox Mix)
  • 16. Zany & Tatanka - Front 2 Back
  • 17. Tatanka - Floor Massacre
  • 18. Luna meets Trilok & Chiren - Pain
  • 19. Zany & Duro - Back Again
  • 20. Donkey Rollers - Fusion Of Sound
  • 21. Ran-D & MC Rems - T.B.Y.D
  • 22. Endymion Feat. Nosferatu - Drunk With A Gun (Hardcore)
  • 23. Något mer som jag inte kunnat identifiera...
Efter att det hade slutat på Otten (och börjat snöa (!) ute) så gick vi till kammarn på efterfest. Jag vetifan om det inte spelades ännu grymmare musik där. Otroligt kul hade jag i alla fall. Albin och några fler levererade hårdare och hårdare musik ju mer natten närmade sig morgonen. Eftersom jag skulle med ett tåg till Linköping runt klockan 9 på morgonen så kände jag att när klockan var ca halv 6 så kanske det var dags att röra sig hemåt... måste dock erkänna att det var grymt svårt att slita sig - låt efter låt som spelades var ruskigt bra (och det kändes som det bara blev bättre och bättre hela tiden).

Allt som allt är jag ruskigt nöjd med kvällen och ångrar inte för en sekund den tid, pengar samt energi jag lade ned på att verkligen komma ut och roa mig.

Fler fester är på gång, och det ska bli såååå kul!

1 comment so far.

  1. Johan 15 april, 2007 21:01
    Tyvärr verkar någon ha knyckt de vitala delarna av min hjärna.

Something to say?