: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Volvobesök i Göteborg

Category: By Tom Fury
Igår var jag och ett par andra från sektionen nere i Göteborg (Lundby) för att göra ett besök på Volvofabriken. Lång resa ned och lång resa hem, som nästan var värd det. Det som visades var (förutom en del föreläsningar om företagsstrukturen, kulturen samt mission, vision m.m) deras hållbarhetstestlab och information från Volvo IT. Plus att de bjöd på lunch. En lunch som med all säkerhet är den lyxigaste jag har ätit. Någonsin. Hållbarhetslabbet var ganska spännande att se, men inte speciellt relevant för oss D/IT-studenter. Däremot informationen som Volvo IT höll var väldigt intressant. Det hade jag gärna velat se lite mer av. Men det blir kanske till nästa omgång - och då är nog tyvärr inte jag med. För då ska jag förhoppningsvis ha tagit ut min examen och vara ute och arbeta någonstans för att tjäna grova pengar.

Imorgon blir det att gå upp tidigt igen - jag har verkligen ingen som helst lust. Jag vill hellre sova hela dagen. Det skulle behövas. Men men, man får väl ta sig i kragen och göra det bästa av det istället.

Snart närmar sig kryssningen också. Jag är hur peppad som helst!

1 comment so far.

  1. Johan 26 april, 2007 10:58
    Oh fan! Hygglo av Volvo att bjuda på kebab till lunch! Det är att ta hand som sina besökare!

Something to say?