: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Banners suger.

Category: By Tom Fury
Vet du vad Internet behöver? Fler banners som förolämpar min intelligens. Det finns inget jag gillar mer än att gå till en sida och tanka hem 3 MB av skitiga obstinata banners. Har ingen någon integritet längre? Varenda dumjävel som kommer fram och gör en websida säljer ut sig till ett skitföretag som vill våldta internet med fler annonser som säljer kreditkort, långdistans-tjänster, kläder och dvärgar.

Klickar någon ens på dessa länkar? Jag menar, seriöst? Vem bryr sig? Vad de än erbjuder, så behöver jag det inte.

- ”Click here to buy more shit you don’t need”.

De enda banners jag skulle sätta upp på min sida är de för saker jag finner användbara eller tuffa (som är ungefär ingenting, eftersom det finns inte mycket på internet som är användbart eller tufft - med undantaget av min blog eftersom den kickar alldeles för mycket ass - nej-sägare kan dra åt helvete).

Hur kan jag ha råd att hålla min blog igång för så länge utan några reklamannonser? Enkelt: Jag betalar inget för den. Faktiskt, så har min blog inte gjort något annat än kostat mig tid. Varför fortsätter jag med den och lägger upp skit där? Bara för att det är kul. Jag tänker inte sälja ut och täppa till min blog med banners bara för att jag är för snål för att punga ut 200 kronor i månaden för en ISP och lite vettigt webutrymme. Hitta en gratis lagringsplats. Dumjävlar som säljer ut sin sida till annonsörer borde skjutas.

”Sign up for FREE EMAIL and simultaneously become our marketing-guinea pig for life! Click here!”

Banners och reklamannonser är källan till censur på nätet. Jag blev erbjuden att sälja reklam på min blog för ett tag sedan för en liten vinstsumma, medan jag hade min sida hostad på ett tufft nätverk. Några av annonserna skulle göra reklam för WWF brottning...så, vad skulle hända om jag plötsligt fick för mig att sätta upp en anti-WWF sida? Risken finns att annonsörerna skulle dra sig ur, och om jag var beroende av deras pengar, så skulle jag inte ha råd att hålla uppe hemsidan och jag skulle definitivt bli censurerad av annonsörerna. Det finns alldeles för många dipshit-fegisar där ut som inte är villiga att erkänna det här, därav överflödet av skräp vi har på internet idag. Information superhighway MY ASS. Worthless ad bullshit liknar mer sanningen. Det är vad de borde döpa om internet till: ”Worthless ad bullshit that nobody needs.” En stor marknadsmaskin för att hjärntvätta oss till att köpa MER SKIT VI INTE BEHÖVER.

0 comments so far.

Something to say?