: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Oops, du är en rasist.

Category: By Tom Fury
Ni har kanske hört talats om att WalMart - världens största återförsäljare - har lurat tusentals invandrare som jobbat som fastighetsskötare och städare åt dem på deras löner. Jag hörde för ett bra tag sedan en intervju på radion med advokaten som stämt dem. Så jag och en kompis satt och diskuterade detta i skolan förra terminen.

Min kompis argumenterade som så att de inte förtjänade att få samma löner som amerikaner eftersom de inte hade asyl i landet och på så sätt så skulle de inte ha varit i USA från första början.

Min bullshitsdetektor gick på direkt, så jag öppnade käften för att dänga honom i ansiktet med falskhetssläggan. Konversationen var något i stil med detta:

Jag: ”Jag håller inte me dig.”
Han: ”Varför?”
Jag: ”Eftersom att säga att en invandrare som inte fått asyl inte förtjänar att få samma lön som en amerikan eftersom han inte skulle ha varit där från första början är som att säga att en person som fastnat i en brunn inte ska räddas eftersom han inte skulle ha lekt där från första början.”
Han: ”...[tystnad].... du har en poäng där.”

Han fortsatte dock sedan med att repetera sitt argument ord för ord, även trots att jag serverat honom hans arsle fullproppat med bullshit på ett silverfat (med alla tillbehör också), bara att den här gången så kom han in på Sverige och lade till något i stil med ”dessa invandrare kommer till Sverige och tar våra jobb från oss svenskar”.

Va?

News flash: invandrare TAR inte jobb från svenskar. Företag (som WalMart i USA) GER jobb till dem olagligt. Om WalMart betalade ett företag att anställa invandrare för att göra jobbet istället för svenskar så skulle det antagligen finnas en bra anledning till varför. Jag är så jävla trött på lata frossande svenskar som bitchar om invandrare som ”tar” våra jobb. Det är inte som om de bokstavligen kan komma till Sverige, anfalla oss i ett bakhåll på parkeringsplatsen och ta våra jobb.

Om du förlorar ditt jobb till en invandrare, så är det antagligen tack vare att han eller hon var villig att arbeta hårdare för mindre pengar. Vill du inte betala dem full lön? Anställ dem inte då. Om de gör ett lika bra jobb, så förtjänar de att få lika bra betalat. Det är så enkelt, och jag tänker inte sitta tillbakalutad som varenda jävla rasistisk piece of shit dipshit och bitcha om att jag behöver jobba hårdare eftersom det finns lite konkurrens om mitt jobb, invandrare eller ej. Jag vet att jag kan sköta mitt jobb bättre än någon annan (av den simpla anledningen att jag är lite bättre än alla andra. På riktigt), och om en invandrare tror att han kan sköta mitt jobb bättre än vad jag själv kan, så är han hjärtligt välkommen att försöka.

Vilken typ av chickenshit-fegis är rädd för lite konkurrens? Kan du inte få ett jobb eftersom du förlorade mot en invandrare? TOUGH SHIT. Ingen vill ge dig betalt för att göra ett halvmediokert jobb om någon annan kan göra det bättre. Det är det som Sverige handlar om. Vår statsminister må vara en idiot, men ta mig fan om jag låter några fler dipshits befläcka ryktet om hårt arbetande svenskar som är villiga att jobba precis lika mycket som någon annan med eller utan konkurrens. Om du inte kan klara av det, så kommer de med pengarna att betala någon annan som kan. Kanske om ni alla som bitchar inte vore såna jävla lata, patetiska, blodsugande iglar, så skulle ni komma upp från era döda arslen och jobba HÅRDARE för att göra ett bra jobb. Skaffa er lite stake, folk. Om du är för mycket av en chickenshit och du inte klarar av det, så kanske det är du som inte förtjänar att bo i det här landet. Inte invandrarna.

0 comments so far.

Something to say?