: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Du kör en Honda Civic - inte en sportbil

Category: By Tom Fury
Varför är folk så besatta av att göra om deras bilar så att de ser ut att gå mycket snabbare än vad de egentligen gör? Det är inte bara Civic-förare, det är folk med Neons och Hyundais också. De går alla ut och köper nya fälgar, tonar deras rutor, lägger till fenor, målar färgstripes på deras bilar... varför? Den är gammal. Du kör en skitdålig bil, handskas med det. Mitsubishi Eclipse ägare är några av de värsta förbrytarna. Vad är det för poäng med att slösa alla dessa pengar på modifikationer när det inte märkvärt ändrar bilens prestanda?

Det är ironiskt att med alla dessa pengar som dessa idioter slänger bort på modifikationer, så kunde de lika gärna ha sparat och köpt en riktig sportbil inom några år istället för att låtsas att de kör en sådan nu. Det spelar ingen roll hur stora fenor du har, det spelar ingen roll hur tuffa dina fälgar ser ut, det spelar ingen roll hur mycket oljud din ljuddämpare åstadkommer. Du kör fortfarande en skitdålig bil. Punkt slut. End of story.

För ett par dagar sedan när jag ute och körde så körde jag upp jämsides med en dipshit i en korsning. Han började varva sin motor och rulla framåt och bakåt. Jag vände huvudet mot honom, tittade på hans bil, tittade på honom, rullade med ögonen och började titta på vägen igen. Detta gjorde föraren asförbannad och så snart som ljuset slog över till grönt, så for han iväg. Way to go jackass. Så, vad är det han bevisar?
  1. Att hans bil är så snabb och kraftig, att han även kan vinna över folk som inte tävlar mot honom
  2. Att han är en klok investerare för att köpa de där fälgarna, eftersom de som han hade inte höll måttet
  3. De där ränderna på bilen ser skarpa ut och döljer det faktum att han fortfarande faktiskt bara kör en Civic eller
  4. Att han är en dipshit.
Varför jag inte tävlade mot honom? Eftersom jag inte kör en sportbil och jag vet det. Jag skulle kunna låtsas som om jag gjorde det, precis som vem som helst. Jag skulle kunna sätta fast gigantiska fenor eller vingar på min bil och låtsas att det är ett jetplan eller vad fan som helst som de tror att sätta vingar på en bil åstadkommer. Eller så skulle jag kunna sluta låtsas och bara köra min förbannade bil till jobbet/skolan och anta att tävlingen är där, men det är anti-klimaktiskt, som att se två gamlingar spela golf. Det är ett race, där även fast du vinner, så förlorar du.

Vad är meningen med att ha en snabb bil över huvud taget? Finns det någon laglig hastighet som de försöker uppnå som de inte verkar kunna göra med normala bilar? Även om din bil klarar av att göra mer än 320 km/h, så måste du bryta mot lagen (mer ofta än sällan) för att göra det. Way to go, shitface, du har spenderat ditt livs besparingar på något du inte kan använda. Värdelöst.

1 comment so far.

  1. Anonym 22 januari, 2006 13:24
    woho, tommie, tommie! följer med spänning. skriv nåt snart igen!

Something to say?