: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

David Lynch

Category: By Tom Fury
Folk som gillar David Lynch’s filmer är idioter. Varje gång jag hör någon prata om en David Lynch-film, så säger de alltid:
”det var en ganska bra film, men jag förstod den inte”.

Återupprepa den meningen högt för att låta det sjunka in. De gillade filmen, men de förstod inte något av den. Så, vad de egentligen säger är att de gillar att se rörliga bilder. Jag kan bara föreställa mig de dreglande idioterna titta på Mulholland Drive: ”wow.. det här är en underbar film....jag undrar om jag kan hitta några kritor att tugga på”- Sen, efter att filmen är slut, så flockas de på något café för att få en 100-kronors kopp med te så de kan ha en tilfredsställande intellektuell konversation om filmen som de inte förstod. Om det inte är caféet, så är det i skolan eller på jobbet. De står där med deras dumbass vänner och försöker avkoda filmen som om det fanns en djupare mening eller gömt meddelande bakom den. Nyhetsflash: Det finns ingen djupare mening eller gömt budskap, EFTERSOM DAVID LYNCH ÄR GALEN.
Jag hade otur att bli indragen i att se Mulholland Drive för länge sedan, och jag vaknade up i morse och kom ihåg hur mycket den filmen gjorde mig förbannad. När jag var ca 10 år gammal, så kommer jag ihåg att jag cyklade på min mountainbike upp för ett stort hopp nära mitt hus, flög i luften, gled av sätet och slog mig i pungen på ramen. Till denna dag vet jag inte vad som är mest smärtsamt: Se Mulholland Drive eller landa på mina bollar från 2 meters höjd.

0 comments so far.

Something to say?