: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Nyårsafton 2005 -> 2006

Category: , By Tom Fury
Well, så var den kvällen över. Jag vaknade runt 16-tiden idag, helt slut efter gårdagens festade. Det som verkade så lovande blev inte så kul trots allt, och mycket har hänt.

Kvällen började med mat på China. Gott, och riktigt tur att vi lyckades få ett bord utan att ha reserverat i förväg - det var smockat! 6 små rätter var verkligen små, men satan så gott. Farligt gott.

Sedan blev det lite förkrök hos Andree och Joanna. Riktigt trevligt, sådär lagom städat och lugnt. Framåt tolvslaget blev det att smälla lite raketer och träffa massa folk ute. Den raket som såg häftigast ut var minst häftigast av alla. Fuck alltså. Vi som hade sparat den till finalen, och så var den crap.

Hursomhelst. Efter det bar det vidare till Beirut, som släkten hade stängt för allmänheten och ockuperat själva för att fira nyåret. Det hände lite saker där som sänkte partystämningen avsevärt.

1) Farmor tappade känslan i hela sin högra sida. Antagligen stroke eller något sånt. Ambulansen fick komma, och hon ligger inne på lasarettet nu. Läget var stabilt, senast jag hörde någonting.

2) Några idiotjävlar till neo-nazis hade mage att starta bråk utanför. Jag vet inte riktigt hur det hela började, men när jag kom ner till entrén (efter att ha hört en massa liv) så såg jag majoriteten av min släkt stå och tjafsa med en hel del skinheads, som bara stod och gapade "jävla svartskallar" till oss. Moget värre. Polisen kom ganska snabbt, så det hann inte bli speciellt våldsamt innan det hela bröts upp, som tur var. Ett par av mina kusiner var verkligen på krigsstigen, och de där idioterna till efterblivna hobby-rasbiologer hade fan förtjänat att få sina små tomma (vakuum-fyllda?) huvuden mosade. Flera gånger om.

Det värsta av allt var när min far stod och pratade med poliserna för att avlägga en redogörelse om vad som hänt. Då kommer en liten omogen, illaluktande, ful, hysterisk nazi-tjej på 17 bast någonting och skriker åt min far "...du har inget med det att göra, håll käften jävla svartskalle, far åt helvete fattar du det". WHAT THE HELL, tänker jag, vad fan säger hon åt min far? Ska jag verkligen behöva möblera om ansiktet på henne och sparka upp min sko så långt upp i hennes röv att den transporteras igenom hela hennes tarmsystem? Nej för fan, det går säkert att prata med henne civiliserat.

Så jag börjar prata med henne lugnt och sansat, och säger att "Det där var jävligt onödigt. Det är min far du pratar om. Om du lugnar ner dig lite så får du säga ditt sen när han är klar". Och hon lugnade ned sig. Hah, trodde du ja. To hell with that. Då började bitchen skrika åt mig istället. Helt fucking crazy var hon, och hade inte polisen stått 0.5 meter ifrån så hade jag utan problem dropkickat henne genom väggen rill McDonalds. Fucking moron. Vem i helvete tror hon att hon är?

Något mer efterblivet får man ta och leta efter. Vad tänker folket med egentligen? Vad trodde de att de skulle åstadkomma? De hade sån förbannad tur att det inte blev värre än det blev, och att de flesta i släkten var tillräckligt nyktra för att hindra de andra i släkten som ville försvara sig från förtryckande nazi-fuckers.

Hursomhelst. Festen fortsatte där inne, och polisen tog hand om Hitlers små hantlangare. Jag, mina kusiner, Andree och Joanna planerade att dra vidare till Otten sen. Lite mer krökande hemma hos Andree, sen bar det av. När vi insåg att vi bara skulle få en 30 minuter där inne (eftersom klockan hade blivit över 2 på natten vid det här laget) så sket vi i att gå till Otten. Istället satte vi oss på Drottninggrillen och käkade kebab. Gott! Efter kebaben så var alla andra utom Erik och jag pussies - de ville gå hem och sova. Eller ha sex med sina flickvänner. Så Erik och jag gick tillbaka till Beirut och fortsatte festa där. Tills klockan blev 5 på morgonen. Då tog jag mig hem med far och farbror och ett par kusiner.

På tal om flickvänner och sex ja. För det första: Ge mig en flickvän som jag kan ha sex med. För det andra (det jag egentligen tänkte skriva om): What's up with alla som skiter i att gå ut på nyår och grejer för att sitta hemma och toffla ensamma? Verkar ju bli mer och mer sånt för varje år. Det är fan illa. Alla har blivit så himla vuxna och ansvarsfulla. Fuck vuxna och ansvarsfulla. Släpp loss lite och ha kul istället. Nyår är bara en gång om året. Eller två kanske, om man räknar före tolv och efter tolv som två olika gånger. Det är kanske lättare så. Hur börjar man annars? Då det inte fanns något år innan? Då firade man ju inget nyår. Arrrgh, det messar upp min hjärna att tänka på sådana här grejer.

Hursomhelst. Folk borde dricka mer alkohol och röka mer weed. Och toffla mindre. Och tjejer borde ge mig mer sex.

0 comments so far.

Something to say?