: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Hells Gate (2002)

Category: By Tom Fury
Även känd som Bad Karma. En lågbudgetproduktion som suger häst. Varför har jag haft sådan otur med filmer på senare? Det här var...hemskt!

Storyn går ut på något i stil med att en brud får för sig att hon är en reinkarnation av Jack the Rippers bitch. Och nu så letar hon efter sin Jack the Ripper som också tydligen ska ha reinkarnerats. Mitt i allt har vi en familj som utsätts för något crap. Äh, storyn är som ett stort what the fuck.

Effekter är det dåligt med, och när de väl finns där så är de heltaskigt gjorda. Och då menar jag väldigt dåligt gjorda. Inte så illa som i Screaming Dead, men nästan. En del saker missas så stort att det är pinsamt. Som när en tjej ligger fastspänd i sängen i ena scenen. I andra scenen är hon obunden, och inte ens några rep om handlederna. Herrejävlar.

Och skådespelarna. Oh my fucking god. Jag har kanske varit lite för hård när jag dömt ut skådespelare i tidigare filmer. Här har vi dåliga skådespelare. Verkligen. De är helt värdelösa. Ingen som helst inlevelse. Plus dåligt fejkade accenter. Det känns som om de bara vill dra från filminspelningen så de kan återgå till sina 9-5 jobb på en bensinmack mitt ute i ingenstans. Man blir arg bara man tänker på det.

Det positiva i filmen då. Jo, en bil exploderar. Helt utan anledning eller påverkan. Och man får se en hel del naket. Ännu fler softcore-brudar i horrorflicks. Underbart. Men det är faktiskt inte värt det. Det är inte så konstigt att den här filmen inte blev känd. För den suger. Hårt.

Undvik!

2 comments so far.

  1. Johan 21 december, 2006 23:44
    Tänk vilken tur att inte fick välja film på svensklektionerna med Snål-werner, Hade blivit en ända lång plåga. Btw, när kommer recension på Evil Ed?
  2. Christopher 23 december, 2006 10:38
    vafan då hade det ju blivit black haaaaauuwk daaaaaaaaaauwn! :D istället för den sketna repmånad!

Something to say?