: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Nu börjar det närma sig.

Category: By Tom Fury
Mycket är på gång och mycket mer blir det. För det första så borde man kanske ta tag i julklappshandlandet. Jag har inte ägnat det en tanke i år, förrän igår. Och jag hatar det. Alltid samma stress att försöka komma på något vettigt att köpa i julklapp till släkten och till sin respektive. Släkten är inte svår, eftersom majoriteten där brukar önska sig någorlunda konkreta praktiska saker som inte är så dyra. Och någon kvinna har jag inte heller, så (det faktiskt stora) problemet att tänka ut någon vettig julklapp till sin partner slipper jag. Otroligt skönt, måste jag säga. Det har sina fördelar med att vara singel. Speciellt när det gäller julklappar. Fast å andra sidan får man ju ingenting från sin andra hälft heller (som inte existerar).

Hursomhelst. Förutom att julen närmar sig med stormsteg så är det även mycket på gång i skolan. Först och främst så har vi ju PUMen. Vårt projekt har faktiskt gått jättebra, men nu börjar det krisa lite med kalendertid. Jag hoppas vi lyckas få ihop det mesta till testrapporten som ska lämnas in nu på tisdag.

Sedan har vi datasäkerheten. Laborationerna i den kursen var otroligt lätta. Det är på den nivån man gärna vill ha labbarna. De ska motsvara den poäng de ger. Det här var kanske i det lättaste laget, men de tog i alla fall fram de aspekter som var viktiga att tänka på. Labbarna handlade om dels brandväggar, dels verifiering av användare genom digitala handskrivna signaturer. Ganska kul. Nu gäller det bara att råplugga lite teori så man sätter tentan.

Logikprogrammeringen måste jag ta tag i också. Som det är nu har Mange tagit hand om det mesta där, medan jag har suttit och skrivit på ledarskapsrapporten. Måste sätta mig in lite mer i hur Prolog fungerar så det sitter till tentan. Ledarskapsrapproten däremot har gått väldigt bra. Vi skriver om "dåligt ledarskap", och har lyckats knåpa ihop en 20-30 sidor med teori, empiri, analys, diskussion och slutsatser. Den kommer nog bli bra i slutändan, tror jag.

Så nu är det tre stycken tentor att se fram emot; Ledarskap, Datasäkerhet och Logikprogrammering. De är den 18:e, 19:e och den 20:e. Kul att ha tre tentor i rad. Det kommer nog gå åt helvete. Vi får väl se, helt enkelt. Dessutom ska efterstudien i PUM-kursen skrivas också. Måste börja plugga ganska omgående i alla fall så det sitter.

Morfar börjar må lite bättre nu också. Eller bättre och bättre är väl kanske lite fel att säga. "Mindre dåligt" kanske man hellre ska uttrycka det som. Jag hoppas verkligen att han kan någorlunda återställd till sitt vanliga jag. Som det är nu gör det riktigt ont att se hur han har försämrats sedan operationen. Jag håller tummarna.

Ikväll blir det nog utgång tror jag. Då får man passa på att svina till det rejält. Dags att göra lite nytta nu istället. Ciao!

2 comments so far.

  1. Johan 02 december, 2006 14:36
    Jaså firar man jul i hageby? trodde inte Jultomten åkte dit.
    Men jag ska nog frilansa som jultomte i jul. Fy fan vad mycket gratissnaps man kommer få.
    Du ska få en riktigt fin julklapp av mig.
  2. Anonym 03 december, 2006 22:38
    Istället för att (tvingas) köpa en julklapp till sin andra hälft, kan man i godan ro köpa två julklappar till sig själv. Hur bra som helst! :D

Something to say?