: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Wolfen (1981)

Category: By Tom Fury
Gäsp, snark, suck. Vilken tråkig jävla film. Att titta på ett par lama människor försöka springa maraton är mer underhållande än den här filmen.Det mesta utav filmen är som en lång LSD-tripp. Fast tråkig. Enda anledningen till att den gjordes måste vara den "raffinerade tekniken" (high-tech på början av 80-talet) som de överanvänder när de ska försöka visa omvärlden från monstrets ögon. Vilket med andra ord betyder att de har lagt på ett ljud- och ett färgfilter. W-o-w!

Storyn: Nånting med indianer och vargar (wolfen, inte wolves, typ) och en del människor som blir dödade. Jag vet inte riktigt för filmen var så jävla tråkig att jag slutade titta på den aktivt efter en sådär 10 minuter.

Tydligen av många ansedd som något av det bättre från 80-talet. Dessa människor kan inte vara mentalt friska, eller så har de blandat ihop filmen med något annat. Som Michael Jackson, till exempel. Han är också en produkt från 80-talet. Och är lite lik en varg. Åh, var var jag någonstans?

Just det. Jesus fucking christ save me from this pain. Jag kom på mig själv med att sitta och läsa logikprogrammeringsboken samtidigt som jag såg filmen. Det borde säga hur pass intressant den var. För att täcka de vanliga detaljerna: Nej, gore är inte välgjort. Nej, mycket naket finns inte. Ja, skådisarna är tråkiga. Ja, dialogerna är skit. Bara för att man har med lite vargar som morrar blir inte filmen bra. Och James Horner som skrivit musiken är ett plus, men det förändrar ändå inte på faktumet att filmen bara duger till en enda sak: Att torka sig i röven med. Om det går? Ja, för den här reliken lär du bara hitta på VHS.

De försöker vara roliga också. Titta bara på det här:
- He was a red apple.
- What?
- A conservative indian - red on the outside, white on the inside.
Oh my freakin God så roligt. Jag tror jag dör av skratt. Tydligen så ska det vara något budskap med filmen också som miljörörelsen har sugit av regissören för att få med. Lite som om Steven Seagal har varit med på ett hörn där. Fast det har han inte. För då hade vi sett en macho huvudperson med hästsvans som bryter armar på allt och alla. Även på vargarna. Vad djup filmen blir helt plötsligt. Eller inte.

Skärpning för helvete, vad är det här för crap som producerats? Se inte den här. Bespara er mödan och gör något vettigt istället. Som att hjälpa mig fixa julklappar. Och plugga till mina tentor. För det borde jag sätta igång med ganska omedelbart.

2 comments so far.

  1. Johan 09 december, 2006 12:07
    ehm, vad handlade filmen om?
  2. Tom Fury 09 december, 2006 13:51
    Se andra stycket i texten :).

Something to say?