: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Juhelgen summerad

Category: By Tom Fury
Så var julen (typ) över. Julafton blev traditionsenlig hemma hos moster. Firade med släkten på mors sida (plus pappa), käkade massa mat, delade ut julklappar etcetera. Ni vet, det vanliga köret. Fick en hel del fina julklappar, bland annat en sandsäck och ett par boxningshandskar. Kan vara bra! Fick även en Simpsons-box, en del kläder, pengar, presentkort, med mera. Jag är helnöjd.

Juldagen blev det att fira med släkten på fars sida. Libaneser firar inte jul på julafton, de firar på juldagen. Så det var riktigt jäkla kul att träffa alla släktingar som man inte har sett på en mindre evighet. Tillökning har det blivit i släkten också; två tvillingar. Jättesöta små saker.

Juldagskvällen avslutades med att gå ut med Richard och hans bror + respektive och hennes tjejkompis. Vi var på Rix FM's juldagsfest på Flygeln. Riktigt schysst grillbuffé, även om jag inte var riktigt hungrig efter all libanesisk julmat. Träffade på väldigt många bekanta ansikten, vilket kändes svinroligt. Även av dem en del personer som man inte sett på länge. Stället var stort (första gången jag är där) och spriten lagom dyr. Väldigt många fresh girls, det var väl det bästa med hela kvällen nästan. För musiken var inte mycket att hänga i julgranen. I och för sig, det är Rix FM som anordnar och vad kan man vänta sig egentligen?

Basic Element skulle ju uppträda på kvällen. Jag har varit och sett dem live en gång tidigare i Linköping, och har hemska minnen därifrån. De är helt horribla live. Faktiskt. Inte ens så dåliga så de blir bra. Det enda bra med basic element egentligen är Saunet Sparrells bröst. För de är fan inte att leka med. Men för övrigt - helt värdelösa. Jag menar, ledsångaren (vetefan vad han heter) försöker vara riktigt hardcore genom att stå och svära en massa "fuck this fucking shit" på scenen. Och sedan i nästa sekund försöker han vara hiphop genom att göra något hemmagjort westsidemärke med sina händer och skrika "yiieaaah!". Det fungerar inte riktigt. Speciellt inte om man har moderiktiga jeans och svart finskjorta på sig och mer ser ut som någonting som kommit från Idol 2006. Jag kom att tänka på det under deras spelning hur mycket bättre det hade varit om det hade varit en platta som snurrat och de hade gått ned från scenen. Deras framträdande blev bara pinsamt.

Basic Element. What a piece of crap. Det är inte ens sådär 90-tals-retro-charmigt så det blir bra.

Men nu har man sett dem. Två gånger till och med. Och båda gångerna har varit helt värdelösa. Det som gjorde kvällen ruskigt bra är nog ändå sällskapet. Alla människor man träffade och umgicks med, det var riktigt kul. Jag ångrar inte att jag följde med.

Dags att börja försöka göra något vettigt av dagen. Funderar på att kanske dra ner på stan en runda och träffa lite människor. Imorgon är det Technoboy som gäller - jag är laddad!

1 comment so far.

  1. Johan 26 december, 2006 12:50
    God Jul!
    Det var då tur att jag inte gick till flygeln då! Det lät dyrt för det första och sen som du beskriver det värdelös musik!

Something to say?