: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Ambassadörsmöte med Nova100

Category: By Tom Fury
Igår var jag uppe i Stockholm på en heldag för ambassadörsmöte med Nova100. Vi skulle få introduktion till ambassadörsrollen, träffa personalen på Nova100 och möta de andra ambassadörerna runt om i landet. Jag kommer vara ambassadör för Nova100 i Linköping detta läsår. Så är du Nova i Linköping/Norrköping eller är nyfiken på vad det är för något, hör gärna av dig till mig!

Schemat var späckat och höll på från 11-21 ungefär. Och jag tyckte det var en riktig succé! Även om det blev köttigt med information och ganska mycket att hämta in ibland, så hade jag riktigt kul. Det bästa med dagen var att träffa alla människor. Verkligen alla var riktigt trevliga och jordnära. Att vi sedan självklart också fick en lite bättre koll på vad ambassadörsrollen innebär kändes även det riktigt bra.

Det var en hel del människor som talade inför oss, och så fick vi sitta i tre olika arbetsgrupper och diskutera Nova-specifika saker. En annan utav höjdpunkterna var ju givetvis maten ;). Nova bjöd på god lunch på en restaurang i närheten, samt middag på kvällen (som bleb meze på en libanesisk restaurang - kommer dock inte ihåg namnet just nu). Otroligt gott i alla fall, på båda ställena. På eftermiddagen blev vi också fotograferade för att senare hängas ut på hemsidan. Vill tacka alla på Nova för den givande dagen och tacka de andra ambassadörerna för att jag fick träffa er - grymt roligt och jag hoppas vi kommer vi ses snart igen.

Hemresan var ganska trög och jag kom hem lite sent. Tåget var inne runt halv tolv och var väl hemma runt midnatt igen här i Hageby. Sovmorgon imorse var med andra ord inte helt fel!

Ser med spänning fram mot mina arbetsuppgifter som ambassadör, och hoppas jag kommer kunna bidra med något relevant och givande. I dagarna blir det dags att börja planera terminen och se vilka events man kan tänkas anordna.

Över och ut!

4 comments so far.

  1. Johan 16 september, 2007 00:06
    Är du typ diplomat nu? Och har åtalsimmunitet?
  2. Tom Fury 16 september, 2007 00:14
    Om det ändå vore så väl :(
  3. Arvan 16 september, 2007 14:52
    vet du vad vi fan i mig ska fixa?

    ONE NIGHT IN NORRKÖPING - HARDCORE EDITION!.
  4. Tom Fury 16 september, 2007 15:01
    Lätt att vi ska junior!

Something to say?