: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

USA - din sjuka lögnaktiga stat!

Category: By Tom Fury
Browsade runt på Global Hardstyle Forum häromdagen och såg att någon hade postat den här länken. Den visar en student som blir arresterad för att han ställer lite för obekväma frågor till senator Kerry (ytterligare klipp från andra synvinklar hittar ni här och här). Se klippen. Fortsätt sedan läsa min artikel.

Det har diskuterats lite om de knäppte av mikrofonen på grund av att hans tid tog slut eller om det var för att obekväma frågor dök upp. Oavsett vilket så förstår jag inte hur polisen kan tillåtas att agera på det sätt de gjort. Det har även spekulerats att han manade fram det hela eftersom han var tydligen en känd provokatör. Det enda han gjorde dock var att ställa ett par frågor, och att bli elektrifierad för det är skandal.

Är det inte USA som säger sig vara "the land of the free"? Är det inte USA som till och med startar krig "i frihetens namn"? Är det inte USA som säger sig värna om sina medborgares yttrandefrihet? Jo tack. Jag märker det. Här visar de sitt riktiga ansikte: en totalitär jävla polisstat som inte låter medborgarna uttrycka sina åsikter. Jag blir äcklad!

Missförstå mig inte. Jag har ingenting emot USA som land. Faktiskt så gillar jag landet i övrigt. Men hur polisen missbrukar sin makt är sjukt att se. Och antagligen så kommer ingenting mer att hända i det här ärendet. Tyvärr. Är det så här man sköter sitt polisarbete i USA? Genom att tysta studenter med tazerguns? Det finns bara ett ord för det: Idioti!

Så här kommer det. En hälsning till er som tycker det är okej att göra intrång på yttrandefriheten genom polisvåld:

2 comments so far.

  1. Johan 19 september, 2007 12:22
    Hur tror du annars USA lyckats bli ett så stort och mäktigt land?
  2. Anonym 19 september, 2007 16:54
    Det gör mig vansinnig att se bilder som dessa! Man känner en enorm maktlöshet.

Something to say?