: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Meet The Spartans (2008)

Category: By Tom Fury
Tyvärr. Jag säger det en gång till. Tyvärr. Jag ville verkligen gilla den här filmen. Så trött på att höra alla klaga över att den är dålig. Folk följer bara med strömmen och tycker som kritikerna tycker för de är för fega för att ha en egen åsikt, trodde jag. Men det visade sig att de hade rätt. Meet the Spartans var faktiskt inget vidare. Visst, man bjöds på en del skratt men den håller inte samma klass som tidigare parodier. Långt ifrån, om jag ska vara ärlig.

Den driver med allt och alla, inte bara filmen 300 och dess underförstådda homosexuella stämning. Den driver med American Idol, flertalet kändisar, Transformers, Spindelmannen, och Gud vet vad mer för filmer och populärkulturella fenomen. Dessutom bjuder den på en riktigt rolig show när eftertexterna har rullat förbi.

Även fast den fick mig att skratta åt vissa saker så håller den som helhet inte måttet. Hur mycket jag än vill hylla den. Ett bra försök, men den missar målet. Jag har svårt att sätta fingret på exakt vad det var, men något gör att den inte når ända fram (trots det klockrena citatet från Borats assistent som spelar kung Xerxes: "I come over here with biiiiiiiiig army, we're going to shish kebab your ass").

Givetvis ska du se den, det är ett måste bara för att den är just vad den är - ha bara inte för höga förväntningar.

0 comments so far.

Something to say?