: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Evan Almighty (2007)

Category: By Tom Fury
Evan Almighty. En snubbe som är mitt uppe i sin karriär som politiker får uppdraget av Gud att bygga en ark innan en ny syndaflod kommer. Självklart trasslar det till för hans privatliv och hans karriär, och det uppstår ett par komiska situationer under filmens gång.

Ja, den är lite rolig. Ja, den passar utmärkt som familjefilm. Nej, jag förstod aldrig heller själva grejen med "syndafloden". Dels så fanns det ju ingen bra motivering varför Gud (Morgan Freeman) skulle dränka en liten dal. Dels så var den ju skitliten. Bara ett par hundra hektar eller så täcktes av floden, resten av planeten märkte inte ens av det. Inte ens Washington D.C, som låg i närheten, blev speciellt påverkat av den. Why, liksom - why?

Hursomhelst, vill man se en massa djur och småle lite åt bisarra situationer så kan man ju slänga ett öga på den här. Jag håller mig nog hellre till Shinobi och filmer där det är lite mer blod.

Missförstå mig inte. Evan Almighty håller klass och levererar det som är förväntat av en sån här komedi. Fungerar utmärkt som baksmälleunderhållning. Men om det är värt att köpa den? Nej.

0 comments so far.

Something to say?