: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge (1985)

Category: By Tom Fury
Vilken jävla homoerotisk sörja. Storyn är det gamla vanliga i en sequel till en b-skräckis på åttiotalet; en ny familj flyttar in i huset där allt hemskt i första filmen skedde. Såklart börjar snorungarna som bor där få mardrömmar de med. Den här gången är det dock Freddy Krueger som använder sig av en av de svaga kidsen för att genom honom mörda alla andra kids. Originellt!

Förutom detta så är det hela en stor homoerotisk sörja (ja, värre än vad filmen '300' var. 300 var i alla fall förbannat mycket core!). Här får vi se nakna killar och sedna lite mer halvnakna killar. Samt BDSM-scener i duschen. Och sedan lite mer homoerotik. Så går det kanske när huvudrollsinnehavaren i en slasherskräckis är en man (fast med feminina drag). Vilket crap! Jag ville ha lite female nudity, och det jag fick var en massa gaysörja. Jag har inget emot gays över huvud taget, men när jag ser slashers vill jag se nakna kvinnobröst. Inte nakna mansbröst.

Om du gillar sånt här kan du ju slänga ett öga på filmen...

Det kan ha sin förklaring i att det är Jack Sholder, inte Wes Craven som har regisserat denna uppföljare. I gore-väg var det heller inte mycket att hänga i julgranen. Ärligt talat är jag överlag väldigt besviken på den här filmen. Se den inte.

0 comments so far.

Something to say?