: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Det kom ett brev...

Category: By Tom Fury
Häromdagen fick jag ett dokument av min förutvarande äkta hälft. Det var en argumenation om varför jag skulle låta henne följa med ned till Nice där jag ska göra mitt ex-jobb. Antagligen. Det lutar åt det just nu i alla fall.

Hursomhelst. Argumentationen var väl förhållandevis bra. Det var till största delen punkter som jag kände igen från tidigare erfarenheter, skrivna på ett underhållande sätt. Det fanns dock en hel del finstilt som jag är lite skeptisk till, och vissa punkter var väl inte helt övertygande (exempelvis "Bakom varje man står en stark kvinna". Jag ifrågasätter sanningshalten i det påståendet. Det borde alla göra.) Jag hade gärna publicerat argumentationen här, men den är stämplad som konfidentiell och jag har således inte rättigheter att göra det. Efter att beslut har fattats i frågan kanske det blir möjligt att publicera den.

Dokumentet skickades vidare till min rådgivningsgrupp som kom med ett utlåtande. De hade en del påpekanden som jag hade missat och som hade kunnat ställa till riktiga besvär om jag hade gått med på förslaget. Efter ytterligare förhandlingar med motparten och en del förtydliganden så röjdes en del missförstånd bort samtidigt som för mig ofördelaktiga punkter kunde modifieras. Mitt beslut i frågan är under betänkande. En stor nackdel som är övervägande är att jag antagligen kommer att sättas i personlig konkurs om jag låter förslaget gå igenom.
Om jag inte skulle vinna ett par miljoner på lotto, såklart. Men jag spelar ju inte lotto, vilket gör det lite svårt.

Fortsättning följer!

1 comment so far.

  1. Johan 22 januari, 2007 12:07
    Det e lungt! jag fixar nog mig ett jobb s¨å kan jag försörja dig som tack för hjälpen att du fixar envarren åt mig!

Something to say?