: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Interstate 60 (2002)

Category: By Tom Fury
Interstate 60 är en roadmovie. Typ. Den blandar en massa humor med en del drama. Den är lätt-tittad och underhållande.

Huvudpersonen i filmen, en kille som ska börja läsa på college, står i valet och kvalet. Hans pappa (som är advokat) erbjuder honom ett stipendium för att också han ska läsa till advokat. Han själv vill dock fortsätta hålla på med sin konst och plugga vidare med den inriktningen. Tyvärr har det inte gått så bra för honom med sina ansökningar.

Så fyller han år. Där stöter han på O.W Grant - en vanlig människa som inte är en vanlig människa. Han uppfyller en persons önskningar under dennes livstid. Som en magisk ande, nästan. Huvudpersonen i fråga (kommer inte ihåg vad karaktären hette - bla bla whatever någonting) önskar sig att veta svaret på sitt liv. Eller något sådant flumt. O.W Grant talar om för honom att svaret finns på Interstate 60 (som inte finns "egentligen"). Han lyckas dock hitta den här vägen som inte finns, och utmed resan på Interstate 60 stöter han på en hel del original och konstiga städer med underliga vanor.

Huvudpersonen till höger. Ett utav originalen till vänster. Han är cool.

Filmen är genomgående bra. Gary Oldman gör O.W Grant otroligt bra, och alla skumma karaktärer huvudpersonen stöter på genom sin resa är helt underbara. För första gången på väldigt länge så är det här en film jag tycker är bra som varken innehåller blod, våld, naket eller droger. Jag vet, det är svårt att tro. Så tänkte jag med när jag hade sett den. Men det är inte mindre sant för det. Se den.

O.W Grant says: See this film and watch my red bow tie!

1 comment so far.

  1. Johan 06 januari, 2007 04:38
    var det några gore-scener? vampyerre? Zombies? typ´? En b rud dizza mig Nån uppkäftig kille som sa Skicka alla mot mig jag tar dem! Hmm! ha!

Something to say?