: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

2007 - Välkommen!

Category: , By Tom Fury
Nytt år, dags att ta tag i sitt liv och göra något mer av det. Eller gå vidare i samma spår. Vilket har fungerat bra hittils, faktiskt.

Vad hände nyårsafton? Den var ganska stillsam. Kvällen började hos Andree och Joanna med att käka mat och dricka öl. Var riktigt, riktigt trevligt. Gick ut på stan vid tolvslaget för att fira in det nya året. Mycket pang-pang och mycket människor. Skoj!

Joanna tvingade på mig ett nyårslöfte också; Att köpa rätt typ av skumpa nästa år, att köpa Aladdin istället för Paradis när det gäller chokladaskar och att skaffa en flickvän. Två av sakerna är väl ganska lätt att fixa antar jag. Men att hitta rätt skumpa känns lite som mission impossible... well, 2007 får väl visa vad som står på tur.

Hur som helst. Efter det så blev det att dra sig nedåt hamnen där släkten på fars sida hade sitt nyårsfirande. Kul att se hela släkten och hälsa på alla där. Var en livad stämning och min kära far var något rund under fötterna. Mycket mat, mycket sprit, och många libaneser. Det blev ingen fight mellan släkten och smygrasister det här året, vilket antagligen var lika bra.

Efter släktträffen bar det vidare till efterfest på kammarn med lite hardstyle och annan schysst musik. Schysst tillställning, men ljussättningen kunde ha varit lite bättre. Johan lirade några plattor och överlag så var det helt okej. Det var inte så smockat med människor direkt, men det var ganska skönt så man hade lite space att röra sig på.

Blev inte där speciellt länge (någon timme möjligtvis) då vi drog vidare till Stoffe för ännu en efterfest. Vi hade riktigt stor tur att vi fick tag på en taxi. Efter att ha försökt ringa typ en trehundra gånger så kom jag äntligen fram på taxi 100 100. Mer oproffesionell och inkompetent telefonist på växeln där får man leta efter. Jag ville beställa en taxi till Kulturkammarn. Men då ville hon veta vad det var för adress. Hur ska jag veta adressen? Och varför kan hon inte själv ta reda på adressen? Hon måste ju veta var det är. Så jag sa att vi kunde ta vid Otten istället (det var ju inte så långt ifrån). Men nej, till uteställen kunde hon inte köra några taxibilar. Fair enough, då sade jag Kungsgatan, vid Alina Systems. Men nej, det gick heller inte, för hon måste ha en adress. Varför i helvete då, tänkte jag? Ni vet väl för fan var affären ligger?

Vid det laget hade jag börjat tröttna riktigt rejält och blivit förbannad. Så mitt sista förslag till plats var Skvallertorget, tänkte att det måste ju gå i alla fall. Hur kan man inte veta var Skvallertorget är? Svaret jag får är: "...vad har det för adress?" Jag svarar henne "men snälla nån, du vet väl var Skvallertorget ligger? Kungsgatan." "Ja, men jag behöver en adress." Då blev jag så mad fucking furious att jag lade på. Som tur var så kom en taxi med ett gäng precis till Kulturkammaren då jag hade lagt på. Den kunde vi åka med. Taxibolag? 100 100.

Slutsats: Kärringen i växeln var mentalt efterbliven, men taxichauffören var grymt trevlig. Så det är lite blandade känslor om taxibolaget just nu.

Hursomhelst. Efterfesten hos Stoffe höll på ett par timmar. Mer öldrickande och jag blev väl aningen drunk. Tror jag. Vid 7-tiden på morgonen började jag vandra hemåt och var väl hemma strax efter det.

Allt som allt så var det ett skitroligt nyårsfirande. Kul att besöka så många olika fester och ställen och träffa så mycket människor. Idag känner jag mig mashed up och är helt slutkörd. Jag hoppas ni andra hade det minst lika roligt som jag på nyårsafton. Nu jävlar ska det bli fart det här året.

Over and out.

2 comments so far.

  1. Johan 01 januari, 2007 20:57
    Jaså du! Så det var ditt fel att jag inte fick tag på 100100 för att du svamlmade på fyllan och inte visste var du var. :D
  2. Anonym 03 januari, 2007 16:16
    Vadå "köpa Aladdin istället för Paradis"? Det är ju Paradisaskarna som är goda...:D

Something to say?