: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Inferno (1980)

Category: By Tom Fury
Halvt om halvt uppföljare till Suspiria. Inferno är en väldigt färgglad film. Det känns lite som en regissören har tappat en burk målarfärg över hela alltet.

Storyn? Fuck me if I know. Någonting med något hus och tre mödrar som är elaka och nånting med musik. Jag greppade det aldrig riktigt. Det kan ha varit för att filmen var riktigt jävla usel.

Det finns dock en del läckra dödsscener och smaskigheter. Dessa är egentligen inget märkvärdigt. Halvdant skådespeleri, inget naket att prata om och några zombies fick man inte se skymten av. Det händer alldeles för lite i filmen. Visst, några dör och en snubbe blir uppäten av råttor medan han fortfarande lever. Men det räcker inte för att göra filmen bra. Själva helheten håller inte måttet.

Det var när flickan började gräva efter nycklar i ett vattenfyllt rum hon kom på att människor inte hade gälar och att syre kan vara bra att ha ibland.

Jag förstår inte riktigt varför Dario Argento blev så stor inom den här branschen. För nu när jag tänker efter så har jag inte sett en enda film som han gjort som jag faktiskt tyckt varit ruskigt bra. Inte en enda.

Se inte den här. Undvik.

1 comment so far.

  1. Johan 12 januari, 2007 22:09
    hmm färglad sa du? O så slänger du upp en nästintil svartvit bild :D

Something to say?