: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Ingen tenta - rättegång istället

Category: By Tom Fury
Fick brev idag från åklagarmyndigheten och tingsrätten att jag skulle infinna mig till huvudförhandling i fallet min stulna mobiltelefon. Trevligt att det verkligen händer någonting och att man kan få ett avslut på det här - och möjligtvis ersättning. Problemet var väl bara tiden. Av hela årets 365 dagar och alla efter- och förmiddagar så var det tvunget att planeras till exakt den dag och den förmiddag då jag skulle tenta av elektromagnetismen. Det är 1/730 risk att något sådant händer, det vill säga ca 0,14 %. Och jag måste gå. Att betala 2000 i vite för utebliven närvaro känns inte så roligt. Jag ringde och försökte få tiden ändrad, men det var tydligen smockat och omöjligt att planera om. Aja.

Det positiva är att jag slipper plugga nu. Det negativa är att jag kommer få läsa till (uppskattningsvis) 5 tentor samtidigt i påsk. Hooray, liksom.

På tal om ingenting så har jag börjat fippla med lite musik. Hardstyle. Riktigt kul att pyssla ihop det när man får till det bra. I sinom tid kommer jag väl lägga upp det jag lyckats producera fram här, när det inte låter förskräckligt längre. Två låtar har jag lyckats spotta ur mig hittils, men de låter inget vidare - än.

1 comment so far.

  1. Johan 06 januari, 2007 04:42
    hmmm betala mig 2000 kr, så går jag på din tenta samt rättegång + att du går på min tenta på måndag! ok?

Something to say?