: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

22 år gammal!

Category: By Tom Fury
Så var man 22 år gammal, äntligen. Eller äntligen och äntligen. Den där längtan efter att bli äldre dog ut när man blev 20 år gammal. Då var man myndig, fick köpa alkohol på systembolaget och allt var frid och fröjd. Det finns egentligen ingen mening att fylla mer än 20. Förutom att man inger lite mer dignitet och respekt med högre ålder.

Hursomhelst. Firandet började på lördagen med utgång till Palace. Förfest hemma hos Andree och en liten efterfest hemma hos (?) nere på stan. Stoffe, Thore och Johan var med ut. Mange kom även förbi en sväng lite senare, packad som aldrig förr. Tyvärr (?) blev inte jag lite onykter. Bra musik var det i princip hela kvällen åtminstone, tack vare DJ Anneli. Var nog länge sedan jag dansade så mycket. Efterfesten var väl lite småkul, och jag kom hem runt 6-7 på söndagsmorgonen. Något förstörd, kan man säga.

Söndagen startade med en grym huvudvärk av aldrig tidigare skådat like. Det var bara att knapra lite piller och bre på ett leende för att fira födelsedagen borta hos mormor & morfar med resten av närmaste släkten. Väldigt trevligt och kul att morfar faktiskt kom upp och satt sig och kunde äta med oss. Det gladde mig. Får hoppas att strålningen kommer hjälpa honom lite åtminstone och att han kan återfå aptiten. Kvällen slutade ganska tidigt sedan och det blev dags att gå hem.

Den riktiga dagen, idag, firades tillsammans med styrelsen på lunchmötet genom tårta jag och Rikard hade tagit med oss (han fyller också idag, 30:e oktober). Hampus fick vara med och firas också, då han fyller i övermorgon. Resten av styrelsen ärade oss med riktigt fin sång, nästan grymmare än russian red army choir (som för övrigt är den häftigaste kören som någonsin existerat på denna jord).

Tack alla mina vänner som faktiskt kom ihåg att jag fyllde idag och hörde av sig. Ni var inte så många (D-styrelsen exkluderad); ni går att räkna på två händer. Det uppskattas verkligen att ni hörde av er! Fick till och med dubbla gratulationer genom först ett sms imorse och ett samtal nu på kvällen. Hur trevligt som helst!

Allt som allt en riktigt bra födelsedag. Nu är det väl dags att ta tag i PUMen nu och skriva reflektionsdokument. Och uppdatera projektplanen.

Grattis till mig!

1 comment so far.

  1. Johan 30 oktober, 2006 21:27
    Grattis dude! Jag fick ju iaf äran att väcka dig i morse! Eller?
    Men du, tänk ifall du stannat vid 20, då hade du inte kunnat gått till palace i lördags! De du!

Something to say?