: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Fråga #2: Meningen med livet

Category: By Tom Fury
Välkomna återigen till Tommies frågelåda. Idag ska vi behandla en fråga som sysselsatt många filosofer under många århundraden. Till och med årtusenden. Det inkomna brevet löd:

Tjena Tommie.
Trodde din mest hänginve läsare skulle få ställe första frågan. Men icke!
men iaf min fråga är Vad är meningen med livet?

Mvh Johan

Hej Johan!

Tack för din fråga. Den här frågan har egentligen ett ganska kort och koncist svar. Den är inte så svår som det verkar, eller som många försöker framställa den som. Många menar att meningen med livet är till exempel "det var hopp om livet", "med livet som insats", "jag kunde rädda livet på honom om jag hade velat" eller någon annan mening med livet (i). Så är dock inte fallet. Meningen med livet är att ge livet en mening. Svårare än så är det inte. Sedan kan man flumma på ganska mycket om hur man ger livet en mening. En del skulle säga att det är individuellt. Bullshit, säger jag. Det är inte individuellt. Det finns ett rätt sätt att ge livet en mening. Mitt sätt. Följ mina råd, och du kommer att lyckas.

Råd #1: Erövra kvinnor och för statistik varje månad. Det här är ett bra sätt att ge sig själv en utmaning. Sätt mål på ett visst medelvärde att landa på för ett verksamhetsår. Försök sedan att öka medelväret genom att erövra fler kvinnor efterföljande månader. Det är bra för självkänslan och det bejakar dina naturliga instinkter. Dessutom är det kul.

Råd #2: Studera. Den här punkten handlar inte om att studera för att få ett bra jobb. Den här punkten handlar om att studera för att utnyttja det demokratiska systemet till fullo för att ge sig själv så mycket makt som möjligt. Jag tänker inte avslöja de bästa tipsen inom detta område, för det skulle nog komma i konflikt med mina planer på att bli en totalitär härskande diktator över hela världen. Så var inte för angelägen om att studera - då måste jag se dig som ett hot och likvidera dig. Ungefär som Kim Jong-Il.

Råd #3: Följ råd #1 och råd #2.

Så, Johan, svaret på din fråga vad meningen med livet är, är helt enkelt att ge livet en mening. Och tillvägagångssättet uppnås lättast genom att följa mina råd ovan. Jag hoppas detta har hjälpt dig!

//Tommie

(Undrar du över något? Finns det olösta mysterium i din vardag som du vill ha förklaring på? Eller undrar du helt enkelt varför tanten du såg på stan igår hade en grå jacka på sig istället för en grön? Och varför hon inte pratade med dig när du frågade henne om hon visste varför bananer inte smakar som äpplen? Skicka ett frankerat mail till technologen(at)yahoo.se, där du skriver ned ditt namn och din fråga. Märk kuvertet "Tommies frågelåda". I jakten på information är ingen fråga för liten!)

2 comments so far.

  1. Johan 16 oktober, 2006 22:02
    Då ska jag nog omvärdera min värderinga för att söka meningen med livet: supa och göra så lite som möjligt för att tjäna så mycket pengar som möjligt.
  2. Anonym 17 oktober, 2006 22:08
    Är det meningen att jag också ska erövra kvinnor? Jag känner mig ju inte så himla sugen...>.<

Something to say?