: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Meteorologer my ass

Category: By Tom Fury
Oräkneliga arbetstimmar och miljardtals kronor har investerats i värdersatelliter, väderradarstationer, och fjärrstyrda sensorer för att generera sofistikerade datormodeller av världens atmosfär för att göra detaljerade väderleksrapporter. Så vad får jag när jag slår på nyheterna för att se på vädret?
”Imorgon finns det en chans att det blir delvis molnigt med högtryck från söder till övre mellansverige”.
Vad i helvete ska ”delvis molnigt” betyda? Var är det inte delvis molnigt? Även om det är, eller inte är, spelar det verkligen någon roll? Behöver någon verkligen bli påmind om att det kommer bli delvis molnigt imorgon? Hur otydlig meningen än är, så gör de saken ännu värre med ordet ”chans”. Hur användbart är det att veta att det finns en chans att det kommer bli delvis molnigt en specifik dag? (som motsats till alla dessa andra dagar då det inte finns en chans att det blir delvis molnigt)? Meteorologer använder frasen ”delvis molnigt” som en buffert varje gång de får chansen. Tror du mig inte? Slå bara på TV’n och titta på väderleksrapporten på fyran eller ettan eller whatever. Chansen finns att du hör frasen åtminstone 3 gånger eller fler.

När användandet av frasen ”delvis molnigt” är uttjatad, så vänder de sig till en annan tom fras, eller speciellt frasen ”mestadels soligt”.

Det inverterade värdet av ”delvis molnigt” är ”mestadels soligt”. Så vad för ny information har de givit oss? Ingenting. Inte ett jävla skit. Vill du ta reda på vädret? Titta ut genom jihad-fönstret.

Jag känner mig våldtagen efter att jag tittat på nyheterna. Under flera år så har vi hört talas om mordet på Palme, och människor fortsätter jiddra om prinsessan Diana, men ändå när tusentals människor dör i en jordbävning i Turkiet, hör vi något om dem i bemärkelse i nyheterna? Är deras liv mindre värda än Palmes? Jag menar, hur mycket mer beröm behöver grabben egentligen? Det är ju inte som om han levde sitt liv och blev åtrodd av tusentals kvinnor utan att behöva bekymra sig om ekonomisk support, någonsin. Oh, vänta...

1 comment so far.

  1. Johan 06 oktober, 2006 14:43
    Sluta brottas med simpla vardagsproblem och börja hjälpa mig med analysen i envariabeln.
    Tack! :)

Something to say?