: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Harold and Kumar go to White castle (2004)

Category: By Tom Fury
Jag orkar inte skriva något om den här filmen och jag vill egentligen inte göra det heller, men jag känner mig tvingad. Det här med filmrecensioner har blivit som en manisk grej att göra. Fast det är alltid kul att det uppskattas av vissa. Det här är en film i samma stil som Dude, where's my car eller American pie och den bjuder in till en massa skratt. Den hade nog varit ännu mer klockren om man var riktigt stenad. Det är väl inga större överraskningar i filmen direkt.

Filmskaparna måste ha varit riktigt skickliga. För att lyckas med något såhär tunnt så krävs det skicklighet (två killar röker fet och sedan handlar hela filmen om deras jakt på hamburgare).

Den här filmen har det man förväntar sig. Man får det levererat, och det bra också. Den saknar djup, men ärligt talat, vem bryr sig ? Det är inte djup man vill ha i en sån här rulle. Så släpp dina krystade förväntningar, ta fram holken, ladda upp med hamburgare och se filmen. Det kommer nog vara den bästa mood-höjaren du fått på evigheter.

Mina nya favoriter. Harold & Kumar.

3 comments so far.

  1. Christopher 07 oktober, 2006 15:20
    skitbra film :) snart kommer 2an med.. ;)
  2. Anonym 08 oktober, 2006 01:47
    Ohh, den där filmen är ju helfestlig! :D Mer Harold och Kumar till folket ^^,
  3. Johan 09 oktober, 2006 22:11
    jaha ja, var har vi det viktigaste som gör en film värd att se? Inge av det tog du upp.

Something to say?