: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Styrelsesittning på [hg]

Category: By Tom Fury
Igår var det äntligen dags för styrelsesittningen. Jag hade känt mig väldigt taggad inför den här under en hyfsat lång tid innan, men när den började närma sig kände jag mig allt mindre sugen på att gå - så mycket annat som hänt runtomkring som förstört partylusten helt, speciellt allt med morfar nu. Hursomhelst så pallrade jag mig dit en timme innan för att skriva namnlappar och gå igenom bordsplaceringen etcetera.

Kvällen inleddes sedan med nån god (men väldigt svag?) fördrink. Kul att hela min styrelse till slut dök upp! Norrköpingsborna som skulle komma dit med buss blev något sena. Inte för det gjorde så mycket, många linköpingsbor var själva mer försenade - trots att de bor på samma ort...

Hursomhelst, när vi satte oss vi borden kunde jag konstatera att min bordsdam var borta - hon var tydligen sjuk. Men man får se det positiva i det hela. Jag hade mycket trevligt sällskap runtomkring mig istället, och dessutom så blev det mer vin till oss som satt i närheten!

Förrätten var kanske det minsta jag sett i hela mitt liv, men bra smakade det. Vet dock inte vad det var riktigt de hade slängt ihop där. Även huvudrätten smakade riktigt bra, och för en gångs skull så var det inte snålt tilltaget. Fläskfilé, potatis och någon svampsås. Efterrätten var även den god, någon typ av glass med varm fruktsallad.

Det bjöds på en hel del bra gyckel. TBI hade sin herrförening som uppträdde (riktigt bra!), även mpire var där och medsex. Medsex var helt otroligt bra, kanske det bästa gyckel jag sett/hört på länge. Mpire höll väl inte riktigt samma klass, men det uppskattades ändå självklart. Det var ju underhållning trots allt.

Festen fortsatte efter middagen på [hg] och jag höll igång tills det var stängningsdags. Hade det ganska trevligt, shakade loss en del och träffade en massa människor. Fick för mig att jag inte drack så mycket, men med tanke på hur jäkligt jag mått idag så kan det inte stämma...

När stället stängde hoppade jag på den inhyrda bussen som skulle ta Norrköpingsgänget tillbaka till den fina staden. Var väl inne i stan vid skvallertorget runt 4 på natten någon gång. Där möttes jag av 3 polisbilar och 1 piketpolisbil. Hade tydligen varit värsta slagsmålet där utanför. Och jag missade det! Damn.

Så eftersom det inte erbjöds någon vidare underhållning så blev det taxi hem, där jag slocknade ganska snabbt efter att kostymet hade åkt av. Allt som allt blev det en riktigt lyckad kväll, och vill tacka alla som gjorde den till vad den var. Jag vill absolut ha en repris på det här...

1 comment so far.

  1. Johan 09 oktober, 2006 07:18
    Damn inte ett ljud om mina riktig fyndiga kommentarer jag kläckte i lördags kväll! Jag som tyckte de var så roliga......kanske var mig polisen letade efter, jag försvann visst spårlöst från Cromwell. Hittade mig själv under köksbordet hemma.

Something to say?