: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Beslutsångest

Category: By Tom Fury
Nu är det dags att välja kurser till vårterminen, och jag vet inte riktigt vad jag ska välja att läsa. För att få kvittera ut min profil måste jag läsa ytterligare 9 profilpoäng, så jag kommer upp i 25 totalt. Men nu när jag tittat på utbudet så verkar det bara som om jag kommer få ihop 8 poäng. Varför jag måste läsa 3 poäng extra, för det är det enda alternativet som återstår. Om jag inte vill läsa massa crappy kurser som är hur tråkiga som helst.

Har lagt upp en preliminär plan på vilka kurser jag tänker läsa, och läser jag alla dessa kommer jag sluta på 21.5 poäng för hela terminen. Det är 1.5 poäng mer än vad jag borde läsa, men det finns inte så mycket att göra. Ganska bra fördelning perioderna emellan (VT1 vs. VT2) poängmässigt sett, så blir väl förhoppningsvis jämn arbetsbelastning. Dessutom är det endast två kurser som krockar med varandra! Kan bli bra det här.

Fast som sagt, jag har inte bestämt mig fullt ut än. Får se om det blir de här eller inte. Men de verkar ganska spännande i alla fall. Har dock tappat min koncentrationsförmåga någonstans. Borde sitta och plugga nu men istället sitter jag och skriver den här skiten. Kan ha något att göra med att Datornätskursen är förbannat krånglig och implicit tråkig.

Har nu installerat en räknare på bloggen också, så jag kan hålla koll på hur många som faktiskt är inne och läser. Har länge velat haft en sådan utan att hitta någon vettig - nu fick jag den.

Fick nyss ett... informativt samtal från Erika. Det var kanske inte riktigt vad jag hade väntat mig (eller hade jag det?). Men men, lite komiskt var det faktiskt.

Hursomhelst, dags att bege sig till seminariet för presentationen av vår arkitekturspecifikation. Kommer ha fullt upp denna vecka! Filmkväll tonight med trevligt sällskap, bortbjuden imorgon, affischering på torsdag kväll, inflyttningsfest på fredag (shit, måste hitta inflyttningspresent! Kom med tips!), styrelsesittning på lördag och vara paj på söndagen. Kommer inte vara människa efter den här veckan.

En som jag hoppas kommer fortsätta vara människa efter helgen är min morfar. Idag lades han in på lasarettet och imorgon ska han opereras. Operationen kommer ta 6 timmar. Om Gud vill så kommer han klara det. Jag hoppas han klarar det. Han måste klara det. Det finns inget alternativ. Mina tankar är med dig, morfar. Den bästa morfar som världen någonsin har skådat.

Domine Deus Omnipotens in Cuius Manu Omnis Victoria Consistit

3 comments so far.

  1. Anonym 03 oktober, 2006 16:45
    Ett gäng toarullar. Du vet de där superpacken som folk får för sig att köpa. Det är väldigt oväntat och mer användbart än en blomma eller liknande. :)
  2. Johan 03 oktober, 2006 22:47
    Tommie, jag vet exakt vilka kurser du ska välja. Du ska välja dem jag läser i vår. Och du ska kräva att läsa dem på campus Norrköping.
    Inflyttningspresent? man skulle ju kunna göra en stor bulle som man bakar in en pansarvagn i, som blåser huvudet av inflyttaren när denne försöker äta den. Eller hur var det de sa nu i Yrol lr vad det var.
    Hoppas din morfar fixar det! Men han är inte bättre än min....
  3. Anonym 04 oktober, 2006 22:37
    Jaa, eller den som Johan föreslog om. Det är minst lika oväntat :)

Something to say?