: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

La Noche de Walpurgis (Werewolf Shadow) (1971)

Category: By Tom Fury
Okej, what the fuck var det här för skräp jag såg egentligen? Tydligen så skulle det vara en uppföljare till en annan film, och tydligen så skulle denna uppföljare vara grymt mycket bättre än sin föregångare. Jag vågar knappt tänka på hur kass föregångaren måste ha varit.

Det här var uruselt. Inga bra skådespelare (förutom möjligtvis snubben som spelar varulven - han var väl okej), dåliga voiceovers, helt kassa gore-scener och bara allt kändes allmänt skräp. Även storyn var helt värdelös.

Två sistaårsstudenter ska skriva sin examensuppsats om någon häxa som begravts någonstans. Eller om hon nu var vampyr. Vem bryr sig? Hursomhelst, självklart får de soppatorsk mitt ute i ingenstans och bjuds in att sova över i en mans gigantiska villa. Han är en varulv. Och han har en knäpp syster som försöker våldta dessa två kvinnliga sistaårsstudenter. Där har vi väl den enda bra grejen med filmen egentligen: Den bjuder på en hel del naket. Och 70-talsmodet till trots, så är de två kvinnliga huvudrollsinnehavarna faktiskt riktigt snygga och behagliga att titta på. Några skådespelartalanger pratar vi dock inte om här.

Varsågod. Det enda som var bra med filmen: de nakna tjejerna. Här tyvärr endast en av dem. Nu behöver du inte se filmen, då du fått se det enda som var bra.

Hela storyn känns väldigt tillgjord. Dessutom, i och med att effekterna verkligen suger stenhårt, så är det här ingen film som man fastnar för. Inte ens som slackerfilm att bara se när man är grymt bakfull och vill ha en no-brainer. Faktiskt, den här duger inte till mycket. Jag har sett värre filmer i mitt liv, men den här hamnar ganska säkert på top-tio sämsta jävla filmerna som någonsin producerats. På riktigt.

Död och rutten vampyrdrottning eller något sådant jidderish. Hon väcktes genom att blod droppades in i munnen på henne. Hur hon kom till liv efter att ha varit ett skelett i typ flera hundra år är för mig fortfarande ett frågetecken.

Se inte den här skiten. gör något vettigt med din tid istället. Som att skjutsa mig till skolan. Eller kanske göra mina hemuppgifter. Vad som helst är egentligen bättre än det här. Nåja, förutom violent shit 1 då. Vilket jävla skräp. Och angående varulven förresten - han var inte skrämmande någonstans. Se bara på bilden nedan. Hur rädd hade du blivit? Jag hade sparkat honom i skrevet och sagt åt honom att lämna tillbaka pälsen till Chewbacca. För övrigt lät han lite som Chewbacca.
Varulv eller Chewbacca? You be the judge.

1 comment so far.

  1. Johan 22 oktober, 2006 22:09
    Vilket as! Dödade han Chewie o flådde honom?
    Fy fan, vilket sätt!

Something to say?