: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Return of the living dead II (1988)

Category: By Tom Fury
What a piece of crap. Jag och en kompis tog oss tid att se den här häromdagen, och den bjöd på så mycket skit att man undrar hur pass fulla de var egentligen när de skrev manuset. Det var precis samma sak som i ettan, i princip. Jag kom bara ihåg den fula zombiejäveln som tjatade om sina brains hela tiden och den knäppa musik. Richard påminde mig dock om det mesta, och vi kunde konstatera att det var inte mycket nytt under solen.

Det var till viss del samma skådespelare återanvända, fast som andra karaktärer. Lika corny musik, lika taskiga dialoger (om inte värre) och musiken var bara horribel. Lägg till på detta inte alls speciellt flashiga gore-effekter och väldigt lite naket, så har du en ganska kass film.

Den erbjuder dock en del humor och väldigt, väldigt mycket homage till den första filmen. Lite för mycket ibland, så det blev löjligt. Jag vet precis hur manusförfattarna till filmen tänkte. De satt och rökte holk någonstans på amerikanska västkusten och sade något i stil med:
- Heeeey dude, do you remember the shit we did three years ago?
- Yeah, bro, that zombie shit!
- Yeah! Let's do that shit again.
- But what kind of story should we make?
- Umm, err....let's do the same shit again. And hey, why not take the same assholes as actors!
- You're a fucking genius, dude!
Och tänk, de gjorde det faktiskt också sen. Dessutom lade de till en elektrifierad Michael Jackson-zombie med i slutet. Se bilden längre ned. Det var väl lite häftigt. Förutom det var det mest gap och skrik från de uruselt dåliga skådespelarna och urkorkat beteende hos de flesta.

Snubben vaknade ur sin grav och fick en kofot intryckt i hjässan. Han kände sig nog ungefär som jag känner mig söndagmornar efter en hård lördag.

Förutom den lilla ungen som hade huvudrollen. Han var ganska känslokall och cool. Creds till honom. Han måste förresten vara son till Steve Irwin, han var otroligt lik den där galningen!

En film kan vara dålig på ett bra sätt, som Wild Zero. Och så kan den vara dålig på ett dåligt sätt, så den bara blir jobbig att se. Som den här filmen. Det finns ytterligare 4 filmer i serien (första plus 3 efterföljare till den här) som jag ska ta mig en titt på någon gång snart. Återkommer med omdöme om dem, för det måste ta mig fan vara omöjligt att toppa den här kalkonen.

Michael Jackson goes zombie-dancing!

Slutligen, det enda filmen gav var lite humor och väldigt stor koppling till första filmen. Inte så mycket mer. Jag kan verkligen inte rekmmendera den. Om du inte är hög när du ser den, det är nog ett krav för att uppskatta den. Håll till godo med bilderna nedan.

Det killen gör mest i filmen är skriker förbannat mycket. Och stoppar fingrarna i munnen på pratande avhuggna huvuden. Ja, det var ett försök till att vara rolig som inte riktigt lyckades.

Zombies is the shit. Snygga är de i alla fall, precis som i första filmen. Skulle inte du vilja gå på date med honom?

1 comment so far.

  1. Johan 05 oktober, 2006 22:46
    Härmed vill jag på samhällets vägnar tack dig Tommie Butrus Haag för att du hjlper oss genom skräpträsket av film att välja bort det dåliga och få fram det bra.
    Fortsätt så!

Something to say?