: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Headhunterz @ Club Aqua, 8/8 2007

Category: , , , By Tom Fury
Häromdagen var det då dags. Headhunterz på Otten här i Norrköping och man var taggad som få. Efter en hel del meckande blev det till slut av med förfest fullt med hardstyle och hardcore. Ett par öl och shots på Dehli för att värma upp inför kvällen och sedan runt tolvsnåret var vi inne på Otten. Albin höll på att spela för fullt, och det var bara att gå ut på dansgolvet för att röja loss.
Beer ftw!

Bilder från kvällen finns att se här på facebook. Längst ned i inlägget kommer lite filmer som jag slängt upp på YouTube.

När väl Headhunterz gick på så var det bara att köra stenhårt i två timmar. Efteråt kändes det ungefär som att man badat i en sjö av all svett, men fy fan vad det var värt allt. Jag och några andra som lånade kameran lyckades fotografera och filma lite, som ni ser. Spåren som Headhunterz spelade var:
  1. ID
  2. The KGB's - Superdisco
  3. Scope Dj - Lockdown
  4. Headhunterz - ID
  5. The Hose - Pressure (Original Mix)
  6. Headhunterz - ID
  7. Headhunterz - Rock Civilization (gick alla crazy eller gick alla crazy när den spelades?)
  8. A-Lusion - Be Yourself
  9. The Raiders - A Feeling (Original Mix)
  10. Lars Palmas - Hope for Raveolution (Roussian Mix)
  11. The KGB's - Farenheit
  12. Mike NRG - Lost In Dreams (Tatanka & Zatox Remix)
  13. Headhunterz - Forever As One (sååå bra!)
  14. Builder - Her Voice (Super Bass Mix)
  15. Zenith Dj - Puff Een Keer
  16. The Prophet feat. Headhunterz - Scar Ur Face
  17. Donkey Rollers - Followers
  18. JDX - Nize and Cloze
  19. Technoboy - Tales From a Vinyl (2007 Mash Up?)
  20. Zany & DV8 - Nothing Else Matters
  21. Tatanka - Wise Massacre
  22. Headhunterz - Scantraxx Rootz
  23. Technoboy - Into Deep
  24. Philippe Rochard - The World
  25. Antifact - Astaloca
(Tack Stenis för ID'andet. Är det någon som kan hjälpa mig fylla i luckorna är jag grymt tacksam!)

Diskoteeeeeek!

Med andra ord en hel del nytt och väldigt mycket Nu-hardstyle (vilket inte är så oväntat). Kan tyckas lite ostigt, men vad gör det när alla blir som vilda på dansgolvet och stampar skiten ur sig själva ? Inte ett smack - jag älskar det! Ljud och ljus var även det på topp, och jag har absolut ingenting att klaga på (förutom att det tog slut alldeles för tidigt....)



Hursomhelst, jag blev helnöjd med kvällen. Efterfesten blev väl lite halvt om halvt dålig, men det gjorde inte så mycket - var ganska slutkörd ändå. Kom hem runt klockan 7 på morgonen, och sov det mesta av torsdagen samt hanterade baksmällan (som var en av de värsta jag haft på länge - trots att jag inte drack speciellt mycket!). Jag ångrar inte att jag gick, och det var absolut värt pengarna. Aqua-crew ska ha stort tack för arrangemanget! Tack alla andra som gjorde kvällen till vad den var, och alltid kul att träffa lite nytt folk som man inte sett i verkligheten innan.

Eftersom det inte blir någon Q-base för mig i år så är nästa stora event att se fram mot Zatox & Tiësto som kommer den 31 oktober (dagen efter min födelsedag) till Otten och spelar. Biljettpriset ligger relativt högt (Tiësto som drar upp det hela), men det får det vara värt. Jag skiter dock ganska fullständigt i Tiësto - det är Zatox jag vill se och höra! Anyways så kommer det nog bli hur bra som helst - som vanligt, när Aqua är igång och arrangerar.

Så, youtube-klippen:











I live for hardstyle, baby!

5 comments so far.

  1. Anonym 10 augusti, 2007 18:20
    Kan inte annat än att hålla med, en toppenkväll!
  2. Johan 10 augusti, 2007 19:13
    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
  3. Johan 17 augusti, 2007 11:58
    Hmm varför tog jag bort mitt inlägg för? :S
  4. Anonym 05 september, 2007 08:36
    Hehe då syns vi där, är ju sugen på Zatox, och btw tror en utav "ID" taggarna är Headhunterz - Digiwave :) //Soundheadz
  5. Tom Fury 05 september, 2007 08:42
    @ Soundheadz: Låter svinbra! :D. Ska bli grymt roligt :). Digiwave alltså. Inget som är släppt ännu, eller?

Something to say?