: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Nattfärd till akuten med far

Category: By Tom Fury
Igår natt, när jag satt hemma i lugnan ro efter att ha varit helt knäckt för att tentan gick åt helvete så ringde min far. Klockan var runt midnatt, och han lät inte bra. Jag visste att han haft feber dagarna innan, men nu var det tydligen krisigt. Så jag fick åka upp med honom till akuten, där väntetiden var ett litet tag men inte alls så länge som jag hade befarat. Gubben hade så stora smärtor i magen att han knappt kunde gå utan att det gjorde förbannat ont.

Väl inne så kom en läkare till slut som kollade upp honom. Då åkte jag hem, och klockan hade hunnit bli runt 3 på natten. Han fick ligga kvar tills idag, och förut idag fick jag höra att det var en infektion i tjocktarmen. Så nu ligger han där, får inte äta eller dricka, och matas med antibiotika för att få bort infektionen. Imorgon skrivs han nog förhoppningsvis ut.


När jag besökte honom så skulle han ju såklart ut och röka. Klockren bild, titta på skylten i bakgrunden!

Inte kul det där, och det är inte ofta jag sett honom lida så pass mycket som han gjorde där. Var uppe och besökte honom en sväng förut idag, och då såg han lite bättre ut i alla fall. Får hålla tummarna för att han kryar på sig snabbt nu, så han kan komma igång med allt han har planerat.

Get well dad!

2 comments so far.

  1. Johan 17 augusti, 2007 00:11
    Aj fan, en olycka kommer sällan ensam. Men det blir bra med farsgubben va?
  2. Tom Fury 17 augusti, 2007 00:16
    Jodå, än är de tnog lite kraft kvar i gubben ;)

Something to say?