: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Takpannor - Gaaah!

Category: By Tom Fury
Okej. Min far är sämst på att uppskatta tid. Det vet vi alla sedan länge, men idag tog nog rekordet. "Vi är nog klara runt 2-3 någonting" blev till ca klockan 21 ikväll. I två dagar nu har jag hållt på och meckat med de förbannade plattorna. Hämtade dem från Mjölby, körde dem till Norrköping och har i två dagar nu spenderat åtskilliga timmar till att tvätta dem. Till sist ikväll var det "bara" transporten kvar så att de kunde dumpas vid sommarstugan. ~900 stycken var det totalt sett. Yey! Så min rygg är ganska trasig nu - den har sett bättre dagar om man säger så.

Hursomhelst är det grymt skönt att vara klar med det. Nu har jag bara paniklite tid kvar att faktiskt plugga till tentan. So God damn boring, jag har verkligen ingen motivering till att plugga. Men det är väl bara att ta sig i kragen.

Jag kom att tänka på en grej under de här dagarna som jag agerat arbetsslav. Jag måste sluta lova bort mig överallt och sluta hjälpa till överallt. För det första så har alla projekt jag hjälpt andra med gjort att jag inte har hunnit att göra ens hälften av det jag hade planerat att göra under sommaren. Så jag har fått scrappa dem helt och hållet, nu under terminen kommer det inte finnas tid att lägga på dem.

För det andra så målar man in sig i hörn och dubbelbokar sig själv hela tiden. Vilket gör att man tvingas prioritera (vilket i och för sig inte är svårt - det är att prioritera bort någonting som är jobbigt). Hela skiten slutar för det mesta i att man gör en eller flera av sina vänner besvikna - och kanske rent ut sagt sårar dem. Det har hänt ett par gånger nu, ett par för många gånger - vilket får mig att känna mig ganska usel som kompis. Man försöker att tillfredsställa alla och slutar upp med att såra någon utan att det var ens mening.

Anyways, sommaren verkar äntligen titta in på besök - solen har visat sitt ansikte och jag har skaffat mig en vacker bondbränna efter att ha gått klädd i linne. Om vädret håller i sig imorgon ska jag försöka kombinera sol och plugg. Brukar aldrig fungera speciellt bra, men what the heck - man måste ju göra ett försök.

1 comment so far.

  1. Johan 09 augusti, 2007 08:23
    Inte bättre att köpa nya takpannor på tex Bauhaus? Du är inte sugen att hjälpa mig att renovera mitt nya slott jag köpt? Du jobbar, jag ligger i poolen med en massa brudar o dricker sprit!

Something to say?