: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Hurtbulle och exjobb

Category: By Tom Fury
Imorse vad jag otroligt hurtig. Jag var ute redan halv nio och sprang tillsammans med min granne. Det trodde jag aldrig att jag skulle orka gå upp och göra, men vi kom iväg till slut. Dessutom bjöd hon på frukost efteråt - mycket uppskattat! Blir att göra om det på fredag igen. Hoppas man kan ut och springa fler gånger i veckan, det var riktigt skönt att komma igång så tidigt. Visst, jobbigt att stiga upp men otroligt härlig känsla efteråt.

Så bar det iväg till skolan efteråt för att möta Microsofthandledare, systemarkitekt för Visual Studio Team System samt examinator. Det mötet gick bra och vi har lyckats styra in oss lite mer exakt på vad vi ska göra. Software Metrics kommer vi behandla. Och då förslagsvis att titta på en specifik typ av projekt, och försöka avgöra vilka metriker som är bra att titta på samt varför. Microsoft vill ha en rekommendation av detta. I nya betan av VSTS finns just Code Metrics man kan kika på, så vi ska väl göra någonting med den biten. Vet inte exakt hur det ska vara utformat i detalj, men det brukar lösa sig. Imorgon ska jag och Mange diskutera lite närmare hur vi ska lägga upp arbetet, skriva projektplan och allt annat sånt skoj.

Innan vi hade mötet med examinatorn så lunchade jag tillsammans med Nils från Microsoft (tack för lunchen!), Martin min efterträdare och två från Lysator för att diskutera lite hur Microsoft ska göra för att synas, samt Imagine Cup tävlingen som är på gång. Därefter en fika med C'arnas nya ordförande för att i princip prata om samma sak. Hoppas det blir något bra lag här i från Linköping. Allt annat vore direkt pinsamt.

Well, dags att börja fundera lite på hur man ska utforma arbetsprocessen för exjobbet. Kanske skriva ner lite idéer? Ja, det låter som en plan. Ciao!

2 comments so far.

  1. Arvan 29 augusti, 2007 18:29
    bra att du rör på dig Z-core!. Lite omväxling från att sitta vid burken 24/7 jk.

    Hur som haver, nu ska ja utt på älgsafari!
  2. Johan 30 augusti, 2007 10:57
    Så, halva inne på grannen? Det e bra, själv vilar jag mig i form. Har snart uppnått toppform i viloläge. Lycka till med projektet, glöm inte att lägga in ett par pass i tidsplanen: "Hjälpa Johan med studier".

Something to say?