: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Urnsättning av Morfar

Category: By Tom Fury
Så var det dags. Idag (torsdag) den 16 augusti 2007, klockan 14 på S:t Johannes Kyrkogård var det dags att jordsätta Morfar. Ceremonin var inte speciellt långvarig, men den var fin. Det var bara vi närmaste som var där. Första gången jag är med om en urnsättning, och det var mer ansträngande emotionellt än vad jag hade väntat mig. Jag hade skrivit ihop ett par ord som jag skulle läsa upp, och det var på vippen att min röst höll. Mamma lyckades inte läsa sitt eftersom gråten satt som klumpad i halsen på henne, så jag fick läsa hennes text istället - vilket gick med nöd och näppe. Som sagt, mer känslomässigt ansträngande än vad jag hade väntat mig.

Hursomhelst, Morfar ligger nu nedgrävd bredvid sina föräldrar. Nu ska "bara" gravsten fixas (vilket blir en uppgift för Mormor och hennes döttrar att välja ut).

Lite bilder från idag:



Vila i frid, Morfar

2 comments so far.

  1. Johan 17 augusti, 2007 00:09
    Jag vet precis hur det känns.
  2. Anonym 20 augusti, 2007 16:03
    Puss sötnos

Something to say?