: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Palace: Go Fuck Yourself

Category: By Tom Fury
Igår var det Tacokväll hos Andrée med sin respektive och en kompis till henne. Riktigt gott och jäkligt trevligt, tack ska ni ha! Efter förfesten hos Andrée blev det Palace.

Det skulle ha blivit en grym jäkla kväll där, men istället blev jag ganska besviken. Sällskapet var trevligt och det var kul att träffa lite människor man inte har sett på länge, men det fanns andra saker som överskuggade:

För det första var det svindyrt att gå in (100 stålar, exklusive garderob). Till råga på detta så var det ynkligt med folk - det kändes ganska tomt nästan överallt. Dessutom så fick jag inte ha min otroligt vackra keps på mig. "Nya regler" sa de, kepsförbud där inne. What the fuck is that about? Inte så att jag ser hemlös ut för att jag har en keps på mig. Och vad säger de om andra huvudbonader? Hattar? Såg flera andra där inne som hade keps på sig (säkert olovligen, så som jag också hade tills vakterna blev lite för irriterade).

Jag tycker det är förbannat dåligt att sätta in en sådan regel. Det är inte så lustigt att Otten börjar gå om Palace; där får man i alla fall gå klädd hur man vill (nåja, nästan. Det var ju inte så att jag hade träningsbyxor och för stor t-shirt på mig direkt) utan att folk ska bitcha om vad man har på skallen. Det låga besöksantalet Palace hade igår förtjänade de. Vad är det de försöker med egentligen? Bygga upp sitt reputation om sin exklusivitet åter igen, där endast det "fina" folket får komma in? Det fungerar inte, det enda de gör är att förlora kunder. När de sänkte åldersgränserna så horade de ut sin status som det exklusiva stället - att ta sig tillbaka dit igen är svårt, om inte omöjligt. Vi borde ha gått till Otten istället, men eftersom vi redan betalat så var det ingen större idé. Nästa gång blir det inte Palace. (Visst, det är en jäkligt liten sak att whina om - egentligen är det inget att whina om över huvud taget, men det är själva principen som stör mig). Jag gillade Palace förut mycket bättre än Otten, men efter den här besvikelsen så har jag nog reviderat min åsikt om det stället i form av nattklubb (som restaurang är Palace fortfarande bra - god mat men något för dyrt).

Hursomhelst så hade jag väl allt som allt en ganska bra kväll, efter ett par öl och drinkar (som btw var jäkligt dyra också). En kebabrulle på vägen hem och sedan var allt klappat och klart. Idag vaknade jag upp mest trött och sliten, inte så farligt bakfull. Kanske dags att fixa lite mat? Yepp, yepp.

2 comments so far.

  1. Johan 19 augusti, 2007 16:31
    Det var det värsta, fan vad du gnäller. Palace kommer alltid vara bättre än Osten! Du gnäller ju värre än mig när jag är full! Bah!
    Och kepsproblemet råkade min polare oxå ut för! Det är väl lite b kan man väl säga. Men för övrigt! Icke!
  2. Anonym 19 augusti, 2007 16:49
    Jag håller me Tommie, tycker det är förjävligt att man inte får ha keps där inne, det är ju snyggt förfan! :-) Har faktiskt oxå börjat tycka bättre om Otten, är i regel bättre musik där och betydligt trevligare uteservering i mitt tycke (plus billigare inträde). Tack för mig!

Something to say?