: : Tom Fury
Den enda dokumentationen över Tommies liv

Mjölby och takpannor...

Category: By Tom Fury
Imorgon ska jag iväg med far på äventyr. Det är dags att hämta cirka trehundrasjuttioåtta miljoner takpannor i hålan Mjölby som sedan ska dumpas vid sommarstugan. Det ska bytas tak på huset (fast jag tycker att det vore bättre att riva skiten och bygga ett nytt palats).

Det värsta med att åka till Mjölby och hämta de här är att jag måste upp så jäkla tidigt. Åtta på morgonen, på en ledig dag. Skandal! Men i och för sig har jag väl gått upp tidigt varenda dag under sommarlovar (nästan). Skitkul! Och snart är det skola igen.

På tal om skola - tentan i Information Security närmar sig med stormsteg. Har faktiskt börjat plugga lite smått till den; läst igenom ett par avhandlingar och slides, försökt fundera lite extra på det jag läst och så vidare. Men det är så jäkla svårt att hitta motivation! I och för sig har jag ju sysselsatt mig med en massa arbete om dagarna istället, och nästan allt är ju roligare än att plugga. Börjar (trots att jag aldrig trodde det) att bli lite trött på pluggandet. Längtar ganska mycket tills jag är klar med min utbildning så jag kan få börja jobba och tjäna pengar - som ändå kommer gå åt till att betala skulden till CSN.

Hursomhelst, det ska ändå bli lite kul att börja skolan igen. Att träffa alla människor igen kommer bli grymt.

Well, dags för sängen. Godnatt!

1 comment so far.

  1. Johan 05 augusti, 2007 14:52
    Flytta utomlands så blåser du csn! Det funkar!

Something to say?